Καλώς ορίσατε

Κυριακή 8 Ιανουαρίου 2017

Ένα δειγματολόγιο...οικογενειακή υπόθεση!!!

Πάνω σε ύφασμα κουκουλάρικο-που πολύ το αγαπώ-με υπομονή πολύ-τα μάτια δε με βοηθούν πλέον- θέλοντας να το αφήσω κειμήλιο στην κόρη μου...έτσι σα μια φωτογραφία -όπως οι παλιές,ασπρόμαυρες- της οικογένειάς της... Είναι αλήθεια πως χρησιμοποίησα τεχνική που πολλοί την περιφρονούν-το κέντημα-που αρκετοί δεν τη θεωρούν τέχνη-όπως και την υφαντική- κυρίως όσοι έχουν ένα είδος ψυχαναγκασμού με το νεωτερικό και την καινοτομία...Εγώ πάλι θεωρώ πως είναι ο πιο ταιριαστός τρόπος για να ιστορήσεις κάτι τόσο προσωπικό και τρυφερό και γεμάτο συναίσθημα όσο μια...οικογενειακή ιστορία... Μια ιστορία γεμάτη αγάπη και πόνο,χαρά και θλίψη,απελπισία,υπομονή αλλά και ελπίδα... Μια ιστορία, δηλαδή, γεμάτη ζωή... Μέσα της χωρούν τα πάντα...όλα τα αντιφατικά,τα οξύμωρα... χωρούν τα όμορφα αλλά και τα άσχημα... χωρούν οι αναβάσεις των αρετών που κατακτούνται με αγώνα αλλά και οι καταβάσεις των παθών που συντρίβουν τον εγωισμό...Μια ιστορία καθημερινή...αλλά και πολύ προσωπική...


...προσπάθησα να βάλω πάνω στο πανί όλα όσα αγαπώ ...ένα σημαδάκι από το καθένα από αυτά..έτσι σε τόσο μικρό χώρο χώρεσαν...τα πρόσωπα-Θεός και άνθρωποι-,η αγάπη και η υπομονή,οι μέρες και οι νύχτες,τα σπίτια και οι μουσικές που τα μεταμορφώνουν,τα ταξίδια και οι φυγές...οι χοροί και οι Σαρακοστές της ζωής μας, όλα περασμένα σαν υφάδι στο στημόνι της ζωής...
                                  

...χώρεσαν τα βιβλία και οι μνήμες των αγαπημένων που έφυγαν...η κουζίνα με τα φαγητά και τις μυρωδιές της...η φιλία,η πίστη,η χαρά...ο κήπος και τα ζώα του σπιτιού...τα εργόχειρα...


...και το αποτέλεσμα είναι ένα..."δειγματολόγιο"!!!
Πάντα μου άρεσαν αυτά τα εργόχειρα!!! Το ότι  όμως τα λένε δειγματολόγια το έμαθα πρόσφατα από την ανάρτηση της φίλης Κλαυδίας Μάμαλη (http://katoapotinakropoli.blogspot.gr/2014/12/blog-post.html)στην οποία χρωστάω μεγάλη χάρη...αρχικά γιατί μου έδωσε πολύτιμες συμβουλές και πληροφορίες και κατόπιν γιατί στο πρόσωπό της γνώρισα έναν καταπληκτικό άνθρωπο ...από αυτούς τους τόσο δοτικούς που σπάνια πλέον έχει κανείς την τύχη να συναντήσει στη ζωή του... Γι αυτό και της αφιερώνω αυτή την ανάρτηση...
...τελειώνοντας θα ήθελα να ευχαριστήσω όσους επώνυμους και ανώνυμους μου έδωσαν τα εργαλεία αυτής της σύνθεσης... τα σχέδια δηλαδή...πολλά από αυτά πήρα από βιβλία,από περιοδικά και αρκετά από το διαδίκτυο ...Ελάχιστα ήταν όσα τροποποίησα και ακόμη λιγότερα όσα ήταν αποκλειστικά δικά μου σχέδια...
...το κέντημα είναι μια τέχνη πολύ γοητευτική και με μεγάλες δυνατότητες...Είναι μια τέχνη πανάρχαια... Αντιγράφω λίγα λόγια για την ιστορία του έτσι ώστε να αποκατασταθεί η αδικία που το θέλει μόνο τέχνημα... "Ο Αριστοτέλης υποστηρίζει ότι η πρώτη που έμαθε στις Ελληνίδες το κέντημα ήταν η Παμφίλη η κόρη του Απόλλωνα.Κάποια άλλη παράδοση θέλει τη φυλακισμένη Φιλομήλα,τη γυναίκα του Τηρέα,εκπληκτική κεντήστρα,η οποία μη βρίσκοντας άλλο τρόπο να στείλει στην αδελφή της μήνυμα που να της εξιστορεί το τι δεινά περνούσε,αποφάσισε να κεντήσει τα μαρτύριά της σε ένα τεράστιο πέπλο.Ο Όμηρος αναφέρει πως η Ωραία Ελένη,μη έχοντας τίποτα άλλο να κάνει και ενώ τόσα και τόσα παλικάρια σκοτώνονταν για χάρη της αυτή είχε βρει διέξοδο στην ανία της κεντώντας σε κόκκινο ύφασμα σκηνές από τον Τρωικό πόλεμο. Κατά τον Πλίνιο το κέντημα στην πρώτη του μορφή ήταν ένα είδος αριστοτεχνικού...μπαλώματος. Η ιστορία του άρχισε όταν τα ρούχα που φορούσαν οι άνθρωποι της εποχής εκείνης εφθείροντο και παρουσιαζόταν η ανάγκη να καλύψουν αυτό το φθαρμένο κομμάτι.Έπαιρναν λοιπόν ένα καινούργιο κομμάτι υφάσματος κι αφού έκοβαν το παλιό,τα ένωναν με τέτοιο τρόπο ώστε το πρόσθετο ύφασμα να φαίνεται σαν στόλισμα.Αν μάλιστα σκεφτεί κανείς ότι τα φορέματα εκείνης της εποχής ήταν τόσο μακριά που σερνόντουσαν στο δρόμο εύκολα καταλαβαίνουμε γιατί τα πρώτα κεντήματα και τα πιο συνηθισμένα ήταν ακριβώς στο τελείωμα των μακριών φορεμάτων της εποχής.Με το πέρασμα των αιώνων το κέντημα έγινε μια πραγματικά εκπληκτική τέχνη...."
Προσυπογράφω την τελευταία διαπίστωση και εύχομαι να βρει το κέντημα και στην εποχή μας τη θέση που του αξίζει....


32 σχόλια:

  1. Καλή χρονιά Μαρία μου και Χρόνια Πολλά.
    Καταπληκτικό έργο, άξιο συγχαρητηρίων!
    Όλα αυτά που έβαλες επάνω, είναι μια ιστορία. Ελπίζω να μπορέσω να φτιάξω κι εγώ ένα αφού συλλέξω αρκετά σχεδιάκια.
    Η Κλαυδια μας, είναι από μόνη της Σχολή.
    Από τα καλά του ίντερνετ, είναι που γνώρισα κι εγώ αξιόλογους ανθρώπους.
    Όσο για την ιστορία του κεντηματος, δεν τα ήξερα όλα.
    Παρεξηγημένες είναι κι άλλες τέχνες και τεχνικές, όπως η αγιογραφία.
    Θεωρείτε απλά αντιγραφή !!!!
    Εύχομαι και στις νέες γενιές, Να υπάρξουν άτομα που θα ασχοληθούν και θα πάνε παραπέρα όλα αυτά. Καλή συνέχεια σε ό,τι κάνεις.
    Φιλάκια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ,Ρένα μου!!! Αν τελικά το φτιάξεις επικοινώνησε με την Κλαυδία να σου πει μια πολύ καλή ιδέα της για την έκθεσή τους... Η Κλαυδία είναι ένας καταπληκτικός άνθρωπος!!!

      Διαγραφή
  2. Καλή και Ευλογημένη Χρονιά,με υγεία,χαρά και κάθε ευτυχία!!!
    Η ιστορία της ζωής,κεντημένη και αποτυπωμένη σε κάθε σχεδιάκι,πάνω στο ύφασμα,με τόσες λεπτομέρειες μέσα από την καθημερινότητα του ανθρώπου,για να δημιουργήσουν αυτό το ΜΟΝΑΔΙΚΟ,ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΟ και ΠΑΝΕΜΟΡΦΟ ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΟΓΙΟ!!!ΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ!!!



    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σας ευχαριστώ μέσα από τη καρδιά μου!!! Εκτιμώ πολύ τα λόγια σας!! Καλή και ευλογημένη χρονιά!!!

      Διαγραφή
  3. Απαντήσεις
    1. Σας ευχαριστώ πάρα πολύ!!! Καλή και ευλογημένη χρονιά!!!

      Διαγραφή
  4. Έμεινα έκπληκτη Μαρία μου...
    δεν τα ξέρω τα "δειγματολόγια"...πρώτη φορά βλέπω κάτι τέτοιο....
    Μπράβο Μαρία γι`αυτό που βλέπω και πολλά ευχαριστώ!
    Καλό κι`ευλογημένο το 2017 με πολλές δημιουργίες!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά λόγια!!! Κι εγώ τελευταία έμαθα γι αυτά χάρη στην Κλαυδία!!! Καλή,ευλογημένη και δημιουργική χρονιά σε όλους μας!!!

      Διαγραφή
  5. Δεν έχω λόγια γι αυτό το καταπληκτικό δημιούργημα !!!! Σου βγάζω το καπέλο και σου στέλνω συγχαρητήρια γι αυτό το έργο τέχνης !!!!! ΕΥΓΕ !!!!!!!!! Καλή χρονιά και γεια στα χέρια σου !!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ράνια μου, τα καλά σου λόγια πολύ με ενθάρρυναν!!!Σε ευχαριστώ πάρα πολύ!!! Εύχομαι μια καλή και δημιουργική χρονιά!!

      Διαγραφή
  6. Μαρία μουυυυυυυυυυυυυ,αγαπημένο, ευλογημένο, χαρισματικό πλάσμα πόσο με συγκίνησε το δημιούργημά σου, πόσα συναισθήματα σε κάθε εικόνα, πόση προσήλωση και ενθουσιασμός σε κάθε βελονιά....αισθάνθηκα να ξεδιπλώνεται μπροστά στα μάτια μου με μαγικό τρόπο η εξιστόρηση μιάς ζωής, της ζωής ενός ξεχωριστού ανθρώπου που έχω το προνόμιο να έχω συναντήσει στη ζωή μου...Η αφιερωμένη σου ανάρτηση σε μένα είναι ένα εξαιρετικά γενναιόδωρο δώρο που εκτιμώ απεριόριστα, μακάρι ν΄ανοίξει το δρόμο της επιθυμίας και σε άλλες κεντήστρες να γνωρίσουνε τα υπέροχα Δειγματολόγια και να κεντήσουνε τα μοναδικά δικά τους !!!Εφτιαξες ένα αριστούργημα, έναν ανεκτίμητο θησαυρό ,ένα μοναδικό οικογενειακό κειμήλιο, μου γνώρισες την Παμφίλη και τη Φιλομήλα και χάρισες στα μάτια και την ψυχή μου την απόλυτη αίσθηση της ομορφιάς ενός μοναδικού κεντήματος !!!΄Σε κλείνω στην αγκαλιά μου και σου στέλνω αμέτρητα φιλιά κι ευχαριστίες....να είσαι καλά ευλογημένο πλάσμα, χαρισματική μου Μαρία !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κλαυδία μου,αν δεν ήσουν εσύ δεν θα το τολμούσα.Σε ευχαριστώ τόσο πολύ για όλα όσα με ανοιχτοσύνη καρδιάς μου έδωσες...Μακάρι να συγκεντρωθούν όσο περισσότερα δειγματολόγια γίνεται!!! Να είσαι πάντα καλά,Κλαυδία μου...και να μην αλλάξεις ούτε τρίχα από αυτό που είσαι!!! Σε φιλώ!!!

      Διαγραφή
  7. Καλη και ευλογιμενη χρονια! ενα εργο τεχνης που μιλαει χωρις να εχει μιλια! Μακαρι να ξαναγυριζε η εποχη του κεντηματος. Νομιζω θα αλαζαν πολλα πραγματα! Ειναι η δημιουργια η απασχοληση η εμπνευση και τοσα αλλα που συγκεντρωνη ολο αυτο το δημιουργημα. Και που στο τελος αφηνει πισω κατι απο σενα στις επομενες γενιες!!!Καλη συνεχεια!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Σας ευχαριστώ πολύ για τα καλά σας λόγια!!! Καλή και ευλογημένη χρονιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Το είδα στο fb και ξετρελάθηκα, κέντησα κι εγώ τέτοια 3 για την ακρίβεια και τώρα κεντώ ένα τέτοιο για μία φίλη δωράκι.Έχω κεντήσει πολλά στη ζωή μου, το κέντημα είναι η 2η αγάπη μετά τη ζωγραφική.Τώρα πια κεντάω δωράκια για φίλες για να με θυμούνται κάποτε όταν θα το βλέπουν κι εγώ θα έχω φύγει.Στις κόρες μου κέντησα πάρα πολλά δεν τα έχουν ανάγκη , τα βλέπω που τα στρώνουν και μέσα μου καμαρώνω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχτίδα μου,σε ευχαριστώ και από εδώ πολύ!!!Μου φαίνεται πως και για εμένα το κέντημα θα γίνει η δεύτερη μετά από την υφαντική αγαπη μου!!!Είναι ένα μέσο έκφρασης προσιτό και με πολλές δυνατότητες!!! Τυχερές οι φίλες που θα δεχτούν εργόχειρα με τόσο κόπο!!! Εύχομαι καλή και ευλογημένη χρονιά!!!

      Διαγραφή
  10. Θαμπώθηκαν τα μάτια μου απ' την ομορφιά που αντίκρυσα στο καταπληκτικό αυτό εργόχειρό σου, κατάθεση ζωής και βιωμάτων και μοναδικό τρόπο να μείνει η ιστορία της οικογένειάς σου στις επόμενες γενιές. Είναι σίγουρο πως θα εκτιμήσουν οι απόγονοί σου το κέντημα και όλα όσα αυτό αντιπροσωπεύει για σένα, γιατί πλέον το έχεις περάσει στα γονίδια των παιδιών σου. Να είσαι καλά και να συνεχίζεις με τον μοναδικό σου τρόπο να δημιουργείς αριστουργήματα, τέρψη της ψυχής και των οφθαλμών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φλώρα,σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια!!! Επίσης και από εδώ θέλω να σε ευχαριστήσω για τη γραμματοσειρά που πήρα από τα δικά σου υπέροχα έργα... Το μπλογκ της Κλαυδίας και το δικό σου με βοήθησαν πάρα πολύ!!! Λοιπόν.διασκέδασα πολύ όλη τη διαδικασία της σύνθεσης και θα ήθελα να συνεχίσω... Ήδη έχω στο μυαλό μου ένα νέο σχέδιο.. Η Κλαυδία μου είπε πως μπορώ να υπολογίζω στη βοήθειά σου όταν τη χρειαστώ σε πληροφορίες,μοτίβα ή άλλα!!!Έτσι κι αλλιώς πάντως σε ευχαριστώ για τη βοήθεια που μου πρόσφερες μέχρι τώρα!!!Εύχομαι καλή και ευλογημένη χρονιά!!!

      Διαγραφή
  11. Είναι η αλήθεια ότι και εγώ από την Κλαυδία που και προσωπικά την γνωρίζω έμαθα για τα δειγματολόγια !! Η Κλαυδία είναι αυτά που αναφέρεις και ακόμα περισσότερα Μαρία !! Χαίρομαι πολύ που μέσα από τη συνεργασία σας βγήκε αυτό το αρμονικό και γεμάτο νοήματα δειγματολόγιο !!
    Καλό και ευλογημένο χρόνο να έχουμε με δύναμη και αξιοπρέπεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σας ευχαριστώ πολύ για τα καλά σας λόγια!!! Εύχομαι καλή και δημιουργική χρονιά!!!

      Διαγραφή
  12. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ ΦΤΙΑΓΜΕΝΟ ΑΠΟ ΧΕΡΙΑ ΤΟΣΟ ΕΥΑΙΣΘΗΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΑΠΛΑ ΚΑΘΕΣΕ ΩΡΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΘΑΥΜΑΖΕΙΣ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΒΓΑΛΕΙΣ ΛΕΞΗ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ΓΕΙΆ ΣΤΑ ΧΕΡΊΑ ΣΟΥ!!ΣΤΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΟΜΟΝΉ ΣΟΥ!!!
    ΔΕΝ ΕΧΩ ΛΟΓΙΑ!!!!
    ΥΠΕΡΟΧΟ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΌ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ΕΊΝΑΙ...ΠΡΑΓΜΑΤΙ...ΤΟ ΠΙΟ ΑΚΡΙΒΟ ΚΕΙΜΉΛΙΟ!!!!!!!
    ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ!!!ΚΑΙ ΕΥΛΟΓΗΜΈΝΗ!!!!!!!!!!
    τον θαυμασμό και την αγάπη μου!!!!Κι εμεις από την Κλαυδία μάθαμε τα δειγματολόγια!φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σας ευχαριστώ μέσα από την καρδιά μου!!! Καλή και ευλογημένη χρονιά!!!

      Διαγραφή
  14. Καλή χρονιά με υγεία!! Είναι τέχνη για μένα και σίγουρα απίστευτα δημιουργικό! Μπράβο σου, είναι καταπληκτικό! Χαρά στην υπομονή σου! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καλημέρα και καλή χρονιά με υγεία, αγάπη και ευτυχία!! Πανέμορφο είναι το κέντημά σου!!! Γεια στα χέρια σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Υπέροχο, καταπληκτικό, πανέμορφο!!! Πολλά συγχαρητήρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Γεια σου Μαρία! Καλή σου χρονιά! Τι ωραία που είναι και τα κεντήματα! Δεν το έχω πάρει ακόμα ζεστά , το θέλω πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Αριστουργηματικό έργο τέχνης με κατάθεση ψυχής!
    Θα επισκεφτώ άμεσα την Κλαυδία!

    Ευλογημένη να κυλήσει η χρονιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Αγαπητή Μαρία...Με αφορμή το έργο σου...επίτρεψέ μου ένα σχόλιο. Αν κάνουμε πρότυπο τις πνευματικές ιδέες(όπως εσύ) που πηγάζουν μέσα από την αγάπη για το εμείς και όχι για το εγώ, να είσαι βεβαία πως δεν χάσαμε ακόμα το ήθος. Δεν θα εκλείψει ποτέ γιατί θα προσδιορίζει πάντα την αρετή, τις αξίες και την καλλιέργεια του χαρακτήρα.Ξεφύλλισα λίγο το Blog.Είναι ολοφάνερο ότι μέσα από εικόνες και αναφορές, τα μηνύματα που προσλαμβάνει ο αναγνώστης είναι η εμπειρία ζωής που γίνεται αγάπη, σεβασμός και ταυτόχρονα μάθηση, ήθος και αξιοπρέπεια αλλά και όφελος γι αυτούς που μοιράζονται τη γνώση. Σ΄ευχαριστούμε γι αυτό. Το δειγματολόγιο δεν είναι απλά ένα κληροδότημα στην κόρη σου, αλλά είναι η ίδια η ζωή, ένα στοιχείο με όμορφες εικόνες και τρυφερά συναισθήματα που θα την ακολουθούν πάντα ενισχύοντας τους οικογενειακούς δεσμούς. Πραγματικά πολύ τυχερή.Η ιδέα και το έργο ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΑ!!! Συγχαρητήρια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή