Καλώς ορίσατε

Τρίτη 9 Νοεμβρίου 2021

Για ένα ρούχο....

 Για ποιο λόγο θα επέλεγε κάποιος σήμερα-στον καιρό της αφθονίας-να ράβει τα ρούχα του αντί να τα αγοράζει σε τιμές πολλές φορές εξευτελιστικές; Πολλές οι οπτικές γωνίες του θέματος...

-"Μα είναι ρούχα αυτά που πουλούν σήμερα;" αναρωτιέται μια φίλη ... κάποιας ηλικίας... Σκισμένα(επίτηδες...γιατί αυτό είναι μόδα),κακοραμμένα ,ένα νούμερο για όλους...Κάποτε τα ρούχα τα ράβαμε πάνω στο σώμα μας, μπορεί να είχαμε λίγα κομμάτια, ήταν όμως διαλεκτά...κρατούσαν για πολλά χρόνια-με μεταποιήσεις μπορεί να τα είχαμε μια ολόκληρη ζωή...Τα υφάσματα ήταν κι αυτά διαλεγμένα με επιμέλεια, τα περισσότερα από φυσικές ίνες...μαλλί, βαμβάκι, μετάξι, λινάρι...Επειδή ακριβώς κάναμε κόπο για να τα αγοράσουμε και να τα ράψουμε και ξέραμε πως θα τα είχαμε μια ολόκληρη ζωή τα πλουμίζαμε με τρέσες και κεντήματα και άλλα ξόμπλια...δημιουργούσαμε το δικό μας προσωπικό ρούχο... Τώρα όλοι φορούν ίδια σχεδόν ρούχα, αγοράζουν χωρίς φειδώ, γεμίζουν τις ντουλάπες με σαβούρα και τελικά  τους σκουπιδοτενεκέδες με τόνους ρούχων των οποίων ή η μόδα έχει περάσει ή απλά τα...βαρεθήκαμε... Κι αυτό το λέμε... πρόοδο!!!!

Μετά είναι και το θέμα του περιβάλλοντος... Αν υποθέσουμε πως ένας άνθρωπος χρειάζεται πέντε παντελόνια μέχρι το τέλος της επιγείου ζωής του, κάθε παραπάνω που αγοράζει και- τελικά πετάει-είναι επιβαρυντικό για τη γη που τον φιλοξενεί... Και δεν είναι μόνο τα σκουπίδια που αποδίδει χωρίς ουσιαστικό λόγο ( είναι τραγικό να παρατηρεί κανείς πόσα πράγματα ανούσια κάνει καθημερινά ο άνθρωπος) αλλά και η ενέργεια που ξοδεύεται για να γίνει το νήμα, το ύφασμα, η βαφή του, η μεταφορά τόσων παραπανίσιων ενδυμάτων... Ρύπανση και σπατάλη σε όλο της το μεγαλείο... Αυτό όμως είναι κοινωνικά αποδεκτό και το λέμε...καπιταλισμό....

Κατόπιν είναι και και η οπτική του σεβασμού του έργου των χεριών μας... κάθε τι που φτιάχνουμε με κόπο το προσέχουμε, το σεβόμαστε και το εκτιμούμε περισσότερο... Σε άλλες χώρες υπάρχει στα σχολεία υποχρεωτικό μάθημα δημιουργίας ενός ρούχου... Αρχίζουν από το μαλλί που ο μαθητής πρέπει να το πλύνει, να το λαναρίσει, να το κάνει νήμα, να το υφάνει ή να το πλέξει ,να το ράψει και να ντύσει τελικά μια κούκλα με το προιόν του κόπου του... Σε αυτές τις χώρες οι πολίτες είναι πιο υπεύθυνοι στη στάση τους απέναντι στο συνάνθρωπο και το περιβάλλον... 

Αλλά πολύ σημαντικό είναι και το θέμα της δημιουργίας και της χαράς που παίρνει η ψυχή από αυτή... Συνηθίζουμε σαν κοινωνία να δίνουμε υπέρμετρη σημασία σε όσα βλέπουμε ή τρώμε... σε όσα αφορούν την ύλη... Τις χαρές της ψυχής δεν τις θεωρούμε υπαρκτές αφού...η χαρά δε φαίνεται και -κυρίως- δε μεταφράζεται σε χρήμα... Όταν όμως φτιάχνεις κάτι με τα χέρια σου και πολύ περισσότερο όταν αυτό σου δίνει μια αίσθηση (όχι ψευδαίσθηση) αυτάρκειας, η ψυχή γεμίζει με ικανοποίηση και χαρά και ξεχνάς τις μέριμνες του βίου . Οι άνθρωποι που είναι δημιουργικοί ξεχωρίζουν για την ηρεμία, την εσωτερική χαρά που εξωτερικεύει η λάμψη στο πρόσωπό τους και το χαμόγελο... 

Εγώ έχω όλους αυτούς τους λόγους και...έναν παραπάνω... Δυσκολεύομαι να βρω ρούχα στο -μεγάλο προφανώς 😏- νούμερό μου... Έτσι η ραπτική ήταν πλέον μονόδρομος... Μάθημα δεύτερο λοιπόν.. Ράψιμο παντελονιού... Αποδείχτηκε εύκολη υπόθεση... Βέβαια μη φανταστείτε κανένα παντελόνι αξιώσεων, κομψό, με ζωνάρια και τσέπες...αλλά, για αρχάρια σαν εμένα, αυτό είναι μεγάλο επίτευγμα... Κι ακόμη περισσότερο γιατί το χρειαζόμουν... Είμαι χαρούμενη και υπερήφανη για το αποτέλεσμα του κόπου μου...(έχω ειδοποιήσει και όσους από τους φίλους και συγγενείς ξέρουν από ραπτική να μη σχολιάσουν γιατί δεν εγγυώμαι για τις συνέπειες...😄)...

10 σχόλια:

  1. Μαρια μου τα χειροποιητα ρουχα ειναι μεγαλης συναισθηματικης αξιας! εισαι χρυσοχερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Έτσι όπως τα λες Μαρία μου.
    Πολλά και άχρηστα μαζεύουμε.
    Δουλεύουμε για να αγοράζουμε συνέχεια.
    Από μικρή έραβα μόνη μου τα ρούχα μου.
    Τώρα που δεν ράβω, τίποτα δεν με ευχαριστεί, αλλά ευτυχώς δεν χρειάζομαι πολλά πια.
    Βρήκαμε άλλο τρόπο να αξιοποιούνται αυτά που δεν θέλουμε.
    Μάλλον ξαναθυμηθήκαμε αυτό που κάναμε παλαιότερα .
    Δίνω τα ρούχα μου σε φίλες και παίρνω από αυτές .
    Η ανακύκλωση στο μεγαλείο της.
    Τουλάχιστον δεν ρυπαινουμε το περιβάλλον.
    Μακάρι να ήμασταν κοντά να σε βοηθούσα στο ράψιμο.
    Καλή συνέχεια σε ότι κάνεις.
    Να είσαι καλά και φιλάκια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρένα μου,σε ευχαριστώ πολύ!! Η πρόθεση μετράει!! Μακάρι να ήταν κάτι τέτοιο εφικτό!! <3

      Διαγραφή
  3. Συμφωνώ απόλυτα με τα λεγόμενά σου.
    Τα σημερινά υφάσματα κακής ποιότητας ... καμία σχέση νε τα παλιά και κακοραμένα. Δεν ξέρω αν μετά από χρόνια υπάρξει περίπτωση και στα δικά μας σχολεία να μαθαίνουν τέτοιου είδους χειροτεχνίες τα παιδιά. Η ηλικία μου είχε μάθημα οικοκυρικών και μαθαίναμε τα πάντα γύρω από πλέξιμο, κέντημα, ραπτική, μαγειρική. Όσο για σένα, σου έχω τυφλή εμπιστοσύνη ότι θα το καταφέρεις το παντελόνι και θα γίνει μια χαρά....άντε καλύ δύναμη και καλοφώρετο.....τα φιλιά μου !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ράνια μου,σε ευχαριστώ πολύ!! Κι εγώ το θεωρώ μεγάλη έλλειψη του κλασικού μαθήματος των οικοκυρικών στα σχολεία μας!!

      Διαγραφή
  4. πόσο σοφά ολα αυταααααααααααααα!!!!
    μακαρι να μπορουσα κ γω εισαι σε ολα αξια
    με ο,τι καταπιαστεις το κανεις αψογο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ από καρδιάς!! Αψογο ούτε κατά διάνοια!! Προσπαθώ μόνο!!

      Διαγραφή
  5. Η Ασύγκριτη χαρά της δημιουργίας Μαρία μου είναι τόσο ξεχωριστή !!! Απόλαυσε το επίτευγμά σου, είμαι προ πολλού πεπεισμένη ότι η ομορφιά της απλότητας είναι ασύγκριτη και τίποτα δεν είναι καλύτερο από ένα απλό ρούχο από φυσικό υλικό (μαλλί, βαμβάκι, λινό κλπ...) ραμμένο στα δικά σου μέτρα !!! Ενα κλασικό απλό παντελόνι ταιριασμένο με πολύχρωμη ή μονόχρωμη μπλούζα και ζακέτα ή πανωφόρι, είναι γιά εμένα το απόλυτο ντύσιμο γιά κάθε ώρα.....μέσα και έξω από το σπίτι !!! Με το καλό και σε άλλες ραπτικές δημιουργίες !!!Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σε ευχαριστώ πολύ,Κλαυδία μου!! Σου στέλνω την αγάπη μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή