Καλώς ορίσατε

Σάββατο 17 Μαρτίου 2012

Υφασματοποιήματα...


Αυτόν τον τίτλο είχε ένα άρθρο που δημοσίευσα πριν χρόνια στο περιοδικό "Νέα  Σελήνη" προσπαθώντας να παρουσιάσω στους αναγνώστες την τεχνική της ύφανσης με τελάρο...Δεν ξέρω αν κάποιον έστρεψα προς την υφαντική-που δυστυχώς τείνει να ξεχαστεί στις μέρες μας-όμως το έγραψα με μεράκι πραγματικό παρόλα τα λίγα μέσα της εποχής(μόνο σχεδιαγράμματα και ασπρόμαυρες φωτογραφίες).Τώρα λοιπόν θα το παραθέσω αυτούσιο(αν χρειαστεί να προσθέσω κάτι θα το κάνω με τρόπο ευδιάκριτο)μόνο που θα το εμπλουτίσω με φωτογραφίες τωρινές ώστε να γίνει πιο εύκολα κατανοητή η τεχνική αυτή που επιτρέπει να εκφράσουν τα συναισθήματά τους όσοι την ασκούν ακριβώς όπως και η ζωγραφική ...Το άρθρο  θα το αφιερώσω στην καινούρια φίλη μου τη Στέλλα,που της το υποσχέθηκα, την παλιά μου φίλη ,τη Φλώρα,που θέλει και προσπαθεί να μάθει(και τα καταφέρνει πολύ καλά) και τη δασκάλα μου την Κυρία Φιλίτσα(να είναι καλά όπου κι αν βρίσκεται)...Επίσης σε όποιον καταπιαστεί με την τέχνη της υφαντικής με αγάπη,σε όποιον διαλέξει το νήμα για να μιλήσει για τις χαρές και τις λύπες του,τις ελπίδες και τις ματαιώσεις του...
Με νήμα και κουρέλια...


Ο ΑΡΓΑΛΕΙΟΣ-ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΑΙ Η ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΜΙΑΣ ΤΑΠΙΣΕΡΙ...
Οι μνήμες μου, σχετικές με την υφαντική,αρχίζουν από τότε που ήμουν μικρή.Τα καλοκαίρια στο χωριό της γιαγιάς μου,μαζεύονταν όλα τα αδέλφια της μητέρας μου με τις οικογένειές τους.Φωνές,παιχνίδι,μοσχομυριστές ντομάτες και πιπεριές,ήλιος και "ύφασμα" για τις γυναίκες που ετοίμαζαν το προικιά των παιδιών τους.Τότε ήταν ο καιρός για το στήσιμο του αργαλειού στο χαγιάτι του σπιτιού(πλίθινη αποθήκη γεμάτη μπάλες από άχυρο,κότες και γατάκια).
Θυμάμαι σαν σε όνειρο το "ίδιασμα"(τη διαδικασία δηλαδή απλώματος και μαζέματος του στημονιού στο κυλινδρικό "πισαντί")που γίνονταν στο αλώνι του χωριού με παλούκια μπηγμένα στο χώμα,τα νημάτινα μιτάρια,τις υφάντρες(κόρες και νύφες)που δούλευαν με βάρδιες,τη γιαγιά μου να πηγαινοέρχεται δίνοντας διαταγές,τα γέλια,το κουβεντολόι...
Με μάλλινα νήματα και παραδοσιακό θέμα:"ο γάμος".Είναι φτιαγμένο σε μεγάλο καθιστό αργαλειό,αλλά μπορεί άνετα να γίνει και σε τελάρο.

Αυτές οι μνήμες με έκαναν,μεγάλη πια, να ασχοληθώ με την υφαντική(=ήλιος,γέλιο,χαλάρωση,επικοινωνία).Έκτοτε την αγάπησα και γι' άλλους πολλούς λόγους.Ο κυριότερος σήμερα είναι η δυνατότητα που μου δίνει,αν και ατάλαντη,να δημιουργήσω,να συνδυάσω χρώματα και υλικά,να βουτήξω στο γλυκό κρασί της φαντασίας και να αναδυθώ κρατώντας κάτι...
Η υφαντική είναι μια πανάρχαια τέχνη.Στους θρύλους των ινδιάνων η Γυναίκα-Αράχνη (πνεύμα που ύφαινε ιστούς για να πιάσει τα σύννεφα της βροχής)ήταν αυτή που δίδαξε τους ανθρώπους στη γη να υφαίνουν.Οτιδήποτε γινόταν και γίνεται με την πλοκή στημονιού και υφαδιού είναι εφαρμογές της.Έτσι η υφαντική περιλαμβάνει,εκτός από τη δημιουργία υφασμάτων,και την κατασκευή π.χ. καλαθιών,στεγών από καλάμια,χωρισμάτων κ.τ.λ.Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε κάτι υφάνει στη ζωή μας,έστω κι αν αυτό είναι ένας φράχτης για την αναρρίχηση μιας κολοκυθιάς στον κήπο μας.

Με νήματα,κουρέλια και σπάγγο...

Εδώ,τώρα,θα μιλήσουμε για την ύφανση με νήματα ή κουρέλια.Συνήθως,όταν μιλάμε για υφαντά,μας έρχεται στο νου η εικόνα της κλασικής υφάντρας,που κάθεται σ' έναν παραδοσιακό αργαλειό στο κατώι του σπιτιού της,περιτριγυρισμένη από ένα σωρό περίεργα εξαρτήματα(τελάρα,πατήθρες, σαΐτες..) .Νομίζουμε έτσι,πως η κατασκευή ενός υφαντού είναι μια περίπλοκη τέχνη,πολύ δύσκολη για κάποιον που δεν την κατέχει.Τα πράγματα όμως είναι πολύ απλούστερα.
Για την κατασκευή ενός υφαντού δεν είναι καν απαραίτητος ένας παραδοσιακός αργαλειός.Ένα σωρό αντικείμενα μέσα στο σπίτι μας θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν με μεγάλη επιτυχία.Ένας ξάδελφός μου,ο Αλέκος,έφτιαξε υπέροχες ταπισερί χρησιμοποιώντας για χρόνια ένα παλιό παραπεταμένο παράθυρο.Ένα βιβλίο,μια απλώστρα ή ακόμα και τα πόδια μιας αναποδογυρισμένης καρέκλας μπορούν να χρησιμοποιηθούν θαυμάσια γι' αυτό το σκοπό.Οι πρώτοι(νεολιθικοί στην Ελλάδα) αργαλειοί δεν ήταν παρά νήματα κρεμασμένα σε ένα οριζόντιο ξύλο που κρατιούνταν τεντωμένα με τη βοήθεια βαριδίων(πέτρες με μια τρύπα στη μέση) που ήταν δεμένα στο κάτω μέρος τους(τέτοια βαρίδια μπορείτε να δείτε σε πολλά μουσεία).Οι σημερινοί εναπομείναντες ινδιάνοι Ναβάχο υφαίνουν ακόμα χρησιμοποιώντας τον παραδοσιακό όρθιο αργαλειό-πλαίσιο.
Με νήματα μάλλινα...

Αυτός είναι και ο καλύτερος τρόπος για να ξεκινήσετε τη δημιουργική σας πορεία σαν υφαντές:η κατασκευή δηλαδή ενός τελάρου ή όπως αλλιώς το λέμε ενός αργαλειού-πλαισίου.Το πλαίσιο αυτό,είτε μικρό είτε μεγάλο,έχει το πλεονέκτημα της φτηνής κατασκευής του,είναι απλό στο στήσιμο και στη λειτουργία και δίνει μεγάλη ελευθερία με την ποικιλία των υλικών και των σχημάτων που μπορεί να υφάνει κανείς σε αυτό.
Οι πιο πολύπλοκοι αργαλειοί δημιουργήθηκαν απλώς και μόνο για να ανταποκριθούν στην ανάγκη μιας ταχύτερης και μεγαλύτερης παραγωγής υφασμάτων σε μεγάλα μήκη.Βασικά ο αργαλειός πλαίσιο είναι κατάλληλος για μικρά αυτοτελή κομμάτια όπως ένα υφαντό ταπισερί,αν και φυσικά το ύφασμα που γίνεται στο πλαίσιο μπορεί να είναι για οποιαδήποτε χρήση.
Κατασκευή ενός πλαισίου
Αν και οι κοινές κορνίζες κάδρων μπορούν να χρησιμοποιηθούν σαν πλαίσια δεν έχουν συνήθως τη δύναμη ν' αντέξουν στο τράβηγμα που κάνει το στημόνι χωρίς προηγουμένως να τους γίνει κάποια μετατροπή.Επειδή τα πλαίσια είναι απλά στην κατασκευή τους,είναι προτιμότερο να φτιάξετε ένα,ειδικά για τον σκοπό αυτό,παρά να προσπαθείτε να τα βγάλετε πέρα με κάτι που βρέθηκε μπροστά σας.Ο αργαλειός -πλαίσιο που περιγράφω έχει διαστάσεις 60Χ105 εκατοστά.Μπορείτε βέβαια να χρησιμοποιήσετε και μικρότερο πλαίσιο απ' αυτό,θα περιόριζε όμως το μέγεθος του υφαντού σας σημαντικά,γιατί κατά την ύφανση μαζεύει περίπου 10 εκατοστά στο πλάτος και 23 εκατοστά στο μήκος.
Υλικά:

-Δύο κομμάτια από ξύλο(πεύκου) διαστάσεων 105Χ5 εκατοστά και πάχους 2,5 εκατοστά.
-Τέσσερα κομμάτια από ξύλο διαστάσεων 60Χ5 εκατοστά και πάχους 2,5 εκατοστά.
-Δύο τάκους από ξύλο 5Χ2,5Χ7,5 εκατοστά.
-Δύο κομμάτια από ξύλο πεύκου 6χιλιοστά Χ20χιλιοστά και μήκους 70 εκατοστά για τα οριζόντια ξυλαράκια(ράβδους).
-20 βίδες μήκους 4 εκατοστών.
-66 καρφιά των 3 εκατοστών.
Συναρμολόγηση:

Συναρμολογήστε το πλαίσιο όπως στο σχήμα 1,
χρησιμοποιώντας σε κάθε γωνιά 2 βίδες από την κάθε πλευρά του πλαισίου.Στη μία πλευρά οι βίδες θα πρέπει να μπουν επάνω αριστερά και κάτω δεξιά,και στην άλλη πλευρά του πλαισίου επάνω δεξιά και κάτω αριστερά.Αυτό θα εμποδίσει τις βίδες να συμπέσουν.
-Στο κέντρο,ανάμεσα στα οριζόντια ξύλα στο επάνω και το κάτω μέρος,περάστε τα τακάκια και βιδώστε τα στη θέση τους.Αυτά κρατούν τα ξύλα στη σωστή απόσταση ώστε να μη λυγίζουν από το τράβηγμα του στημονιού(σχ.2).
-Αρχίζοντας 5 εκατοστά μέσα από την άκρη του πλαισίου,σημαδέψτε επάνω στα οριζόντια ξύλα Α και Β (σχ.3) και σε διαστήματα 1,25 εκατοστά(συνολικά 33 σημάδια σε κάθε πλευρά),χρησιμοποιώντας μικρά καρφιά μήκους 3 εκατοστών και καρφώστε τα στα οριζόντια ξύλα πάνω στα σημάδια,υπό γωνία(σχ.4)Τα επάνω και τα κάτω καρφιά πρέπει να είναι ευθυγραμμισμένα μεταξύ τους.
-Κρατήστε απόσταση μεταξύ των καρφιών.Αυτό εμποδίζει το ξύλο να ανοίξει και εσάς να μαγκώσετε τα δάχτυλά σας ανάμεσα στα καρφιά,όταν περνάτε το στημόνι(σχ.3).



(Στην πραγματικότητα το δικό μου τελάρο είναι πολύ πιο απλό από αυτό που περιέγραφα τότε.Πιο κάτω παραθέτω φωτογραφίες για να καταλάβετε πόσο απλό είναι.Όποιος θέλει περισσότερες διευκρινίσεις ας μου αφήσει ...σχόλιο και θα του απαντήσω.)












 Ελπίζω πως σας βοήθησα να καταλάβετε πως είναι ένας αργαλειός-πλαίσιο...Για το στήσιμο του αργαλειού και την ύφανση θα πρέπει να περιμένετε λίγο.Θα το ετοιμάσω και σύντομα θα το αναρτήσω.Όπως δηλαδή λένε...

                                                                                                ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ........




27 σχόλια:

  1. Αχ τι μου κάνεις τώρα ...ξεμυαλίστηκα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι...Με το ταλέντο σου θα έκανες θαύματα...

      Διαγραφή
    2. Καλημέρα Μαρία!!!
      Θα ήθελα τη βοήθεια σου, έφτιαξα έναν αργαλειό όπως είναι ο δικός σου στις φώτο, πέρασα στημόνι και έπειτα για να σφίξει πέρασα ένα κυλινδρικό ξύλο, για την ακρίβεια πέρασα το ξύλο που ανοίγω φύλλο για πίτες, ένα παρά ένα στο στημόνι μου και ξεκίνησα να υφαίνω, αλλά μου είναι κουραστικό να σηκώνω ένα ένα το νήμα του στημονιού για να περνάω την χονδρή σακοράφα που έχω το νήμα για ύφανση και θα ήθελα αν σου είναι εύκολο να με βοηθήσεις να μου πεις μια ιδέα για να σηκώνω τα νήματα του αργαλειού σε κάθε σειρά που μου χρειάζονται και να περνάω τη σακοράφα η τη σαΐτα, για να βγαίνει και πιο γρήγορα η δουλειά. Είχα σκεφτεί να περάσω ένα κορδόνι από τη μια μεριά μέχρι την άλλη κι άλλο ένα διαφορετικού χρώματος για να μην μπερδεύω τη σειρά και κάθε φορά να σηκώνω από τις δυο άκρες το κορδόνι που χρειάζομαι για να περνάω το νήμα μου και έπειτα εναλλάξ το άλλο, αλλά κάτι δεν μου πάει καλά σε αυτή τη σκέψη και αποφάσισα να ζητήσω από σένα τη βοήθεια σου, έχεις καμιά καλύτερη ιδέα???

      Διαγραφή
    3. ειδα τυχαια την σελιδα και δεν ξερω αν βρηκες λυση σε αυτο που ρωτας αλλα σε περιπτωση που ακομη σηκωνεις ενα ενα τα νηματα βρηκα ενα βιντεο ειναι στα αγγλικα ομως αλλα αν το δεις θα καταλαβεις αν πατηεις η γραψεις τον συνδεσμο αυτο θα ανοιξει https://www.youtube.com/watch?v=ku-jdopNoVA

      αν δεν καταλαβαινεις αγγλικα βαζει το χαρτονι στη βαση για να εχει ενα οριο που θα μπορει να σπροχνει τισ κλωστεσ και να εχει χωρο να δεσει τισ κλωστες γιατι λεει αν τα φερνεις πολυ κοντα στα καρφια θα δυσκολευτεις και το βαζει κατω απο το νημα μετα πανω, κατω πανω,,,μεχρι το τελος. με τον ιδιο τροπο βαζει κ το ξυλακι και το εχει πανω οταν μπαινει απο δεξια προσ τα αριστερα και οταν μπαινει απο αριστερα προσ τα δεξια το κατεβαζει.

      Διαγραφή
  2. καλημέρα κι ευχαριστώ πάρα πολύ για τις ευχές σου!
    Πολύ ενδιαφέρουσα η ανάρτησή σου, μιας και αυτές οι τεχνικές τείνουν να εξαφανιστούν, όπως επισημαίνεις κι εσύ. Πολύ όμορφα όλα τα υφαντά! Μου αρέσει πολύ η λαϊκή παραδοσιακή τέχνη και τα μοτίβα της

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλημέρα Ευαγγελία.Ευχαριστώ για τα καλά λόγια...Κι εμένα μου αρέσει η λαική παράδοση αλλά και η μοντέρνα τέχνη και κυρίως το πάντρεμά τους...Έυχομαι να μη χαθεί τίποτα όμορφο σε αυτή τη ζωή...Απλώς βλέπω πως στην εποχή μας το όμορφο έχει ευτελιστεί...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλησπέρα Όστρια...μου άρεσε πολύ η ανάρτηση σου. Εμείς ακόμη υφαίνουμε εδώ στους μεγάλους παραδοσιακούς αργαλιούς, όλο το σπίτι μου στο χωριό είναι στρωμένο με δικά μας υφαντά χαλιά και φλοκάτες.
    Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αυτό είναι παρήγορο.Αφού ακόμη εκτιμούν οι νεότεροι το χειροποίητο και το προτιμούν από τα βιομηχανικά χαλιά του ΙΚΕΑ υπάρχει ελπίδα.Αν όχι για τις παλιότερες τεχνικές πάντως για το χειροποίητο γενικότερα(=φτιαγμένο με κόπο και αγάπη για το όμορφο).
    Καλό βράδυ,Δήμητρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΚΑΛΗΜΕΡΑΑ !!ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ !!!ΘΑ ΤΗΝ ΦΥΛΑΞΩ ΝΑ ΤΗΝ ΔΩ ΣΠΙΤΙ ΜΕ ΤΗΝ ΗΣΥΧΙΑ ΜΟΥ ΓΙΑΤΙ ΕΙΜΑΙ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΟΥ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΩ ΕΥΚΟΛΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ!!ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επιτέλους σε βρήκα...Λοιπόν,Στέλλα,αφού περάσεις όσο πιο καλά γίνεται με τα παιδάκια σου,φτιάξε και το τελάρο κι εγώ ετοιμάζω τα υπόλοιπα...Θεού θέλοντος βέβαια γιατί μας έχουν ταράξει οι ιώσεις.....Καλό απόγευμα...

      Διαγραφή
  7. ΄λοιπον τωρα που την βλεπω με την ησυχια μου ...!!!!τι να πω !!!!πολυτιμη αναρτηση!!!! σ ευχαριστω και παλι !!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Περίμενε για τη συνέχεια...Χαίρομαι που σου άρεσε...Καληνύχτα...

      Διαγραφή
  8. Να είσαι σίγουρη πως θα αξιοποιήσω το μάθημά σου!Περιμένω και τη συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μόλις περάσει η τρικυμία είναι από τα πρώτα που θα κάνω-πρώτα ο Θεός...Καλό μεσημέρι,Μαίρη...

      Διαγραφή
  9. Θα σας ήμουν πραγματικά ευγνώμων εαν ΄΄ανεβάζατε'' στο Youtube ενα βιντεάκι σχετικά με τον τρόπο λειτουργείας του.
    Πολλή καιρό αναζητώ μια τέτοια ιδιοκατασκευή.
    Σας ευχαριστώ.
    Μαρία , Περιστέρι Αττική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν θα το πιστέψεις αλλά τώρα ετοιμάζω ακριβώς μια τέτοια ανάρτηση με βιντεάκια...Έχε υπομονή και ...έρχεται..Καλό βράδυ...

      Διαγραφή
  10. καλημέρα ήδη έφτιαξα το τελάρο και πέρασα τα στημόνια προσπάθησα να ξεκινήσω το υφαντό αλλά... να ρωτήσω πότε θα συνεχιστεί το μάθημα? Ευχαριστώ είναι καταπληκτική ασχολία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα...Καλά κάνεις και ρωτάς και δικαιολογημένα γιατί έδωσα υπόσχεση που ακόμη δεν έχω κρατήσει...Το πρόβλημα είναι οι ατέλειωτες δουλειές μου που δεν με αφήνουν να πω παρά μόνο ότι το έχω στο πρόγραμμα.Επειδή όμως δεν θέλω να είμαι ανακόλουθη θα ζητήσω συγνώμη και θα παρακαλέσω για υπομονή... Θα κάνω τα αδύνατα δυνατά να είμαι γρήγορη...

      Διαγραφή
  11. Ωραία και πες οτι κατάφερα και έφτιαξα τον αργαλειο.(Πράγμα δύσκολο αλλά λέμε τώρα) Ποιος θα με μάθει μετά πως θα πλέξω πάνω στον αργαλειό; Αν μπορέις να γίνεις κατατοπιστική και για άσχετες απο αυτα σαν εμένα θα σου ήμουν ευγνώμων γιατι πραγματικά θα ήθελα να μάθω....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Καλημέρα,Σοφία...Πολλές υποχρεώσεις με ανάγκασαν να μην συνεχίσω το άρθρο...Ελπίζω σύντομα να ανεβάσω τη συνέχεια...Μάλλον θα μπορέσω μέχρι το Πάσχα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ΠΟΛΥ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΜΑΘΩ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΑΡΓΑΛΕΙΟΥ .ΕΧΩ ΤΗΝ ΕΙΔΙΑ ΑΠΟΡΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΣΟΦΙΑ Φ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Έχετε δίκιο και οι δύο...Ακόμη δεν κατάφερα να αναρτήσω οδηγίες...Πάντως σε όλες τις πόλεις παραδίδονται μαθήματα αργαλειού...Στο Βόλο γίνονται μαθήματα στο Λύκειο Ελληνίδων...Ας μη δώσω ακόμη μια υπόσχεση που δεν θα μπορέσω να κρατήσω...Ας πω πως τελικά θα ανεβάσω οδηγίες...Μόνο δεν ξέρω σίγουρα πότε...Τις έχω έτοιμες αλλά λείπουν τα βιντεάκια!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. ΜΑΡΙΑ ΚΑΛΗ ΣΟΥ ΜΕΡΑ,
    ΨΑΧΝΟΝΤΑΣ ΣΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΟ ΑΡΓΑΛΕΙΟ ΒΡΗΚΑ ΤΗ ΛΕΠΤΟΜΕΡΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΣΟΥ ΚΑΙ ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΙΒΩΣ Ο,ΤΙ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ... ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΠΕΙΡΑ ΜΑΣ ΝΑ ΦΤΙΑΞΟΥΜΕ ΕΝΑΝ ΑΡΓΑΛΕΙΟ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ, ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΕΤΑΡΤΗΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ. ΜΗΠΩΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΠΟΙΟ EMAIL ΠΟΥ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑ ΝΑ ΣΟΥ ΓΡΑΨΩ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ?
    ΔΕΣΠΟΙΝΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα,Δέσποινα...Σου στέλνω απάντηση στο μέιλ σου...Το δικό μου είναι το ίδιο με αυτό που στέλνεις τα σχόλια....Ό,τι μπορώ να κ'ανω...στη διάθεσή σας!!!!

      Διαγραφή
  16. Καλή σας ημέρα από τα Χανιά. Έχω έναν μεγάλο αργαλειό για ταπισερί από την μητέρα μου. Δυστυχώς λόγω έλλειψης χώρου θα ήθελα να βρω κάποιον ιδιώτη που θα ενδιαφερόταν να τον αγοράσει ή κάποιο ίδρυμα-οργανισμό-σύλλογο-μουσείο να τον δωρίσουμε. Αν τυχόν γνωρίζετε κάτι θα σας ήμουν ευγνώμον αν με βοηθούσατε. Σας ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. γεια σας ,εχετε αναρτησει ενα κεντημα απο το Περου,μου αρεσει παρα πολυ,οπως ολα τα γεωμετρικα σχεδια απο το Περου,μηπως ξερετε ιστοσελιδα που μπορω να δω και αλλα; ευχαριστω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. καλή σας ημέρα. θα ήθελα να ρωτήσω αν γνωρίζετε κάποιον που να φτιάχνει ταπισερί κατά παραγγελία; στο μέγεθος και σχέδιο που θα ήθελα; ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή