Καλώς ορίσατε

Παρασκευή 29 Ιουλίου 2016

Μια συνηθισμένη ημέρα...έτσι...για καλημέρα...

 
"Ή παπάς παπάς ή ζευγάς ζευγάς" έλεγε ο παππούς μου και εννοούσε πως...δεν "χωρούν δύο καρπούζια σε μια μασχάλη"... Αυτό στη δική μου ζωή σημαίνει πως είναι δύσκολο να ζει κανείς με το ένα πόδι στο άστυ- αστικός τρόπος - και με το άλλο στην ύπαιθρο- γεωργοκτηνοτροφικός τρόπος-...έλα όμως που μια ζωή μου άρεσε να συμβιβάζω τα...ασυμβίβαστα!!! Έτσι έχω κάνει τη μέρα μου αρκετά δύσκολη...Τα παρακάτω για του λόγου το...αληθές... Το ξύπνημα μια συνηθισμένη ημέρα στο κτήμα μας είναι....πρωινό...Ο χρόνος μας κυνηγάει από τα άγρια χαράματα...
Τα ζώα και ο κήπος θέλουν δουλειά νωρίς γιατί όταν ο ήλιος ανέβει δεν είναι εύκολο να κυκλοφορεί κανείς κοπιάζοντας...Πρώτη εικόνα ξεμυτίζοντας από την πόρτα...τα σταφύλια ...έχουν σχεδόν γίνει-ειδικά για τον άντρα μου που τα θέλει λίγο...αγουρίδες...σημειώνω πως σύντομα πρέπει να μαζευτούν για να γίνει ένα μέρος τους γλυκό του κουταλιού-...
...και οι νεροκολοκύθες-μπήκα στον πειρασμό φέτος να φυτέψω λίγες για διακόσμηση-
....ο πιο τεμπέλης γάτος του σπιτιού...πάλι κοιμάται...και η τύχη του-εγώ- δουλεύει...
...προχωρώ γρήγορα γρήγορα για τον κήπο...Τα λαχανικά έχουν κάνει την επανάστασή τους...ξεχύθηκαν έξω από τα όρια του...σπιτιού τους...Οι κολοκυθιές είναι ντόπιες ,γίνονται θεριές(ντολιολαλιά) και δίνουν καρπούς μέχρι τον Οκτώβρη...
...άλλες με κολοκυθάκια για σαλάτα...(τα σκούρα κολοκυθάκια που τα θυμάμαι από παλιά στο χωριό  μου)...
...και άλλες με γλυκοκολοκύθες...
...τα χρώματα και τα σχήματα με τρελαίνουν...



...αρχίζω τη συγκομιδή των λαχανικών... Πιπεριές,μελιτζάνες,κολοκυθάκια,βλίτα,ντομάτες και αγγούρια...

...τα ξερικά κρεμμύδια...απίθανες οι σαλάτες του καλοκαιριού...
  ...μαζεύω όσα είναι ώριμα,ενώ ταυτόχρονα ξεβοτανίζω όσο μπορώ ώστε να έχω και λίγα πράσινα χόρτα για τα ζώα που περιμένουν υπομονετικά τη σειρά τους...
...έξω από τον κήπο τα...αγαπημένα μου δέντρα...η εποχή τους αυτό τον καιρό...
...μαζεύω μπόλικα ενώ συγχρόνως απωθώ στο ...πολύ πίσω μέρος του μυαλού μου τις "φήμες" ότι παχαίνουν...και προγευματίζω εκεί,δίπλα στο δέντρο...

...ανηφορίζω κατόπιν προς το στάβλο...Με υποδέχεται η..νέα γενιά...αυτή τουλάχιστον δεν κοιμάται...
...πριν χρόνια ο άντρας μου φύτεψε δύο μηλιές...ήμουν σίγουρη πως άδικος θα πήγαινε ο κόπος του να τις φροντίζει γιατί τα δέντρα αυτά θέλουν υψόμετρο και δροσιά...στην περίπτωσή μας όμως μάλλον εκτίμησαν τη φροντίδα και...
...οι πρώτες που με καλημερίζουν οι χήνες... Από τα ζώα που μου αρέσουν πολύ...τους ρίχνω λίγο φρέσκο χορταράκι...να ξεκινήσουν την ημέρα τους...

....το κουνελάκι της Φαίδρας...ξαπλωτό όπως συνήθως...με το ίδιο "μπλαζέ" ύφος...
...οι κότες ταϊσμένες από τη...νυκτερινή βάρδια....φέτος απέκτησαν καινούργιο κοτέτσι πολύ πιο ευρύχωρο και φωτεινό...


...στο στάβλο τα πρόβατα  και η κατσίκα περιμένουν...
...παρέα με τον πιο παγαπόντη γάτο που είχαμε ποτέ...τρέφεται με αυγά από τις κότες και κάνει πάντα-μα πάντα- του κεφαλιού του...
...γρήγορο άρμεγμα...
 ...φοβερή η μυρωδιά του φρεσκοαρμεγμένου γάλακτος...
...και γραμμή για την κουζίνα...Εκεί με περιμένει δεύτερη μάχη...διαχείριση της ημερήσιας σοδειάς...
ο πάγκος έχει γεμίσει...

...οι ντομάτες ξεχωρίζονται στις γερές που θα γίνουν σαλάτα και στις πολύ ώριμες...
...τις τελευταίες θα τις τρίψω και θα τις βράσω λίγο...
...κατόπιν θα τις βάλω σε βάζα αποστειρωμένα για το χειμώνα...
...τα κολοκύθια θα γίνουν σαλάτα-τα μικρότερα-μαζί με τα βλίτα...
...ενώ τα μεγαλύτερα θα τα τρίψω και ή θα τα βάλω στην κατάψυξη για μελλοντική χρήση ή θα τα φτιάξω-όπως σήμερα-μια αγαπημένη και απλή πίτα ,μια μπατζίνα...Αφού τα τρίψω,λοιπόν...
...θα τα βάλω να στραγγίξουν με λίγο αλάτι...
...τα στίβω καλά και τα βάζω σε μια λεκανίτσα...
 ...ρίχνω μία κούπα φρέσκο γάλα...
 ...τρία αυγά...
 ...μισή έως μία κούπα λάδι...
 ...αρκετό τριμμένο τυρί φέτα(σπιτική)...
 ...λίγο δυόσμο...
 ...και τόσο αλεύρι ώστε να γίνει παχύρρευστος χυλός...
 ...τον οποίο ρίχνω σε ταψάκι...
 ...και ψήνω μέχρι να ροδίσει η επιφάνειά του...υπέροχη αυτή η πιτούλα...δοκιμάστε την...
...το υπόλοιπο γάλα θα το πιούν τα παιδιά...
...και με όσο απομείνει θα φτιάξουμε παγωτό με την αγαπημένη μας συνταγή (http://vasanakia.blogspot.gr/2012/05/blog-post_31.html) ...
...αλλά και κρέπες με μια καταπληκτική συνταγή της κουμπάρας μου...δεν χρειάζεται να βάλετε λάδι ή βούτυρο στο τηγάνι...Σε μια λεκανίτσα βάλτε μία κούπα γάλα (εγώ κάνω τη συνταγή επί τέσσερα)..
και 2 κουταλιές της σούπας λάδι...
 ...προσθέστε 2 αυγά...
 ...μισό κοφτό κουταλάκι του γλυκού αλάτι...
 ...ανακατέψτε καλά...
 ....προσθέστε τόσο αλεύρι...
 ...ώστε να έχετε έναν χυλό ούτε παχύρρευστο ούτε υδαρή...Αφήστε το μείγμα μισή ώρα να "σταθεί"...
 ...και φτιάξτε τις κρέπες...
...στο τηγάνι...κόπος είναι μόνο η ορθοστασία...
 ...τις μισές θα τις φάμε επί τόπου...και τις υπόλοιπες θα τις βάλουμε στην κατάψυξη...τις παίρνουμε μαζί μας για κολατσιό σε εκδρομές ή αργότερα για το σχολείο...
...έτσι, χωρίς να το καταλάβω, έφτασε το μεσημέρι... Η κούραση μεγάλη...και οι δουλειές δεν τελειώσαν ακόμη...Λίγη ξεκούραση  και το απόγευμα σειρά έχει ο αργαλειός...Τα κουρέλια που έκοψα το χειμώνα περιμένουν να γίνουν ύφασμα...
...συχνά σκέφτομαι τι είναι αυτό που με κρατάει -που με κράτησε τόσα χρόνια- στην ύπαιθρο.Γιατί δεν τα χαλάω όλα και να ζήσω σαν αστός,ξεκούραστα... Να ξυπνάω το πρωί χαλαρά ,να πίνω τον καφέ μου-σήμερα δεν κατάφερα να πιώ- με την ησυχία μου,να πηγαίνω για μπάνιο,βόλτες,ταξίδια, ψώνια... Ιδεοληψία ή αγάπη για τη γη; Δεν έχω δώσει απάντηση...Ξέρω σίγουρα πως η κούραση της υπαίθρου είναι μια κούραση χαρούμενη,χωρίς ίχνος κατάθλιψης...για την οποία δεν έχω μετανιώσει μέχρι τώρα ποτέ...






















18 σχόλια:

  1. σε καλησπεριζω!!!!! υπαιθρο δαγκωτο που λενε με τα χιλια δυο καλα του.αν και μερικα χρονια πριν θα σου ελεγα σαν την πολη δεν εχει καλυτερο οσο περνανε τα χρονια λεω υπαιθρο και παλι υπαιθρο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνώ!!! Η ύπαιθρος σε κρατάει πάντα μακριά από την πλήξη!!!!

      Διαγραφή
  2. Αχ Μαρια μου....τι κουραση αλλα και ποση ομορφια αυτη η ζωη!!! Παντα να ειστε καλα και να αγωνιζεστε γιατι εκει ειναι το νοημα της ζωης...η επαφη με τη μανα γη...ξερει αυτη παντα πως θ ανταμειψει τα παιδια της....σε πεθυμησα τρελα!!! Φιλια σε ολη την οικογενεια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ράνια μου,φιλενάδα,χαθήκαμε!!!Ούτε να μας χώριζε ωκεανός!!! Περιμένω τηλεφώνημα να πάμε για καφέ!!!

      Διαγραφή
  3. Αν και λίγο κουραστική η μέρα σου, εν τούτοις είναι πολύ ευχάριστη, υγιεινή και άκρως δημιουργική !!! Ζεις σε τόσο όμορφο περιβάλλον και ασχολείσαι με καλούδια της φύσης που πραγματικά αξίζει τον κόπο !!! Κάνε με βραστά κολοκύθια σκορδαλιά να δεις τι ωραία είναι !!! και επίσης σούπα κολοκυθιού που θα τα βράσεις με μία πατάτα μαζί και αφού τα λιώσεις θα βάλεις λίγο βούτυρο, τρίγωνα τυράκια (η αγλάδα που γελά) και στο πιάτο ψιλοκομμένο άνιθο!!! Ίσως τα ξέρεις ήδη αλλά είπα να στα γράψω σε περίπτωση που ...... Καλά να περνάτε !!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ καλές ιδέες!!! Με σκορδαλιά συνοδεύουμε στα μέρη μου τα τηγανητά κολοκυθάκια...θα δοκιμάσω και με βραστά!!! Κολοκυθόσουπα δεν έχω φτιάξει ποτέ...θα το τολμήσω όμως με τη συνταγή σου...Σε ευχαριστώ πολύ!!!

      Διαγραφή
  4. Καλημέρα!
    Η ύπαιθρος έχει μεγάλη κούραση και θέλει πολλά χέρια, αλλά σε αποζημιώνει με τα φρέσκα αγαθά της.
    Καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ούτε στην πόλη είναι ξεκούραστα, Μαρία μου. Απλά τρέχεις για πιο άχαρα πράγματα σε πιο άχαρο περιβάλλον. Εξ' ου ίσως και η κατάθλιψη.
    Η μέρα σου με γέμισε από ομορφιά και αισιοδοξία. Να είσαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ίσως,Εύα μου,η ουσία είναι που νοηματοδοτεί τις πράξεις... Η ενασχόληση με τη γη έχει νόημα αφού δίνει τροφή... Πολλά άλλα που αναγκαζόμαστε να κάνουμε είναι επίπλαστα και γι αυτό κουραστικά... Καλό και ευλογημένο απόγευμα...

      Διαγραφή
  6. Μόνο όσοι ασχολούνται με την φύση,καταλαβαίνουν την κούραση,τον κόπο και τον ιδρώτα των άλλων....πόσο ευλογημένοι είμαστε που απολαμβάνουμε τα προϊόντα και τους καρπούς που παράγει η γη μας,αφού τους καλλιεργούμε εμείς οι ίδιοι!!!
    Όμορφη ανάρτηση Μαρία μου,με υπέροχες φωτογραφίες!!!
    Σου εύχομαι να περάσεις καλό και ευλογημένο μήνα και καλή δύναμη!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μας έλειψαν οι αναρτήσεις σου😀!να είσαι πάντα καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. καταπληκτική η μέρα σου!!! τα χρώματα, οι εικόνες!! τι όμορφα να ζεις σε κτήμα και να καταναλώνεις ότι παράγεις!! φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ααααχ ποσο πλουσια εισαιιιιιιιιιι........ποσο πολυυυυυυυυ!!! σε χαιρομαι σε θαυμαζω.... σε καμαρωνω...μπραβο σας...ολα καλα ΔΟΞΑ ΤΟ ΘΕΟ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Να πω ότι δεν σε ζηλεύω; Είναι ένα τεράστια ψέμα που δεν θα ήθελα να πω. Γράφε πιο συχνά. Αγαπούμε να μαθαίνουμε νέα σου και να διδασκόμαστε την δοξολογία του Θεού μέσα από την απλότητα και τη ...απλωσιά της φύσης, των καλών ανθρώπων και των αυθεντικών πραγμάτων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αν αγαπάς με την ψυχή σου αυτό που κάνεις σου δίνει ευχάριστα συναισθήματα και δεν σε κουράζει(ψυχικά)
    Οι καρποί δε αυτής της γλυκιάς σωματικής ενδεχομένως κούρασης, σε αποζημιώνουν ολοκληρωτικά.

    Να είστε καλά να τα χαίρεστε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΜΑΡΙΑ
    ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΣΕ ΘΑΥΜΑΖΩ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΠΟΥ ΖΕΙΣ ΚΑΙ ΠΩΣ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΝΕΙΣ ΝΑ ΤΑ ΦΕΡΝΕΙΣ ΟΛΑ ΒΟΛΤΑ. ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΩ ΚΑΙΡΟ ΤΟ ΜΠΛΟΓΚ ΣΟΥ ΚΑΙ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ. ΜΕ ΞΕΚΟΥΡΑΖΕΙ. ΕΧΕΙΣ ΠΟΛΛΑ ΩΡΑΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ. ΜΟΥ ΘΥΜΙΖΕΙΣ ΟΤΑΝ ΗΜΟΥΝ ΜΙΚΡΗ ΠΟΥ ΖΟΥΣΑΜΕ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΜΑΣ. ΤΩΡΑ ΜΑΣ ΕΧΕΙ ΦΑΕΙ Η ΠΟΛΗ. ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙΣ ΑΥΤΟ ΤΟ ΥΠΕΡΟΧΟ ΜΠΛΟΚ ΣΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΜΕΙΣ.
    ΚΑΛΟ ΒΡΑΔΥ ΝΑ ΕΧΕΙΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Και τι δεν θα έδινα να ζήσω εκεί για μια εβδομάδα .
    Δεν είχα δει αυτη την ανάρτηση Μαρία μου.
    Καλή δύναμη στον Παράδεισο σας.
    Να είστε καλά και να περνάτε ακόμη καλύτερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή