Καλώς ορίσατε

Δευτέρα 27 Φεβρουαρίου 2012

Ταχινόσουπα μοναστηριακή αλάδωτη...





Καθαρά Δευτέρα σήμερα και αρχή αγώνα πνευματικού...Γι αυτό και παλιότερα οι άνθρωποι συνήθιζαν αυτή τη μέρα, και για τις επόμενες δύο(οι περίφημες "τρίτες"),να μην τρώνε τίποτα και πολλές φορές ούτε καν να πίνουν νερό.Ύστερα, και για όλη την Τεσσαρακοστή, έτρωγαν φαγητά αλάδωτα εκτός από τα Σάββατα και τις Κυριακές (τότε επιτρεπόταν το λάδι και το κρασί).Θυμάμαι(και μου το επιβεβαίωσε η μητέρα μου πως...καλά θυμάμαι) ότι στο χωριό μου αυτή τη μέρα οι νοικοκυρές έβγαζαν όλα τα κατσαρολικά τους από την κουζίνα και τα έπλεναν πολύ καλά με στάχτη και νερό ώστε να μην υπάρχει ούτε ίχνος αρτύσιμου υλικού πάνω τους...Σήμερα βέβαια,εποχή του ευδαιμονισμού,αυτά μας φαίνονται παρωχημένα και -στην καλύτερη περίπτωση- ακατόρθωτα.Μόνο η Καθαρά Δευτέρα έχει μείνει να μας θυμίζει αυτά που...χάσαμε...Έτσι συνήθως τρώμε ξηρά τροφή(ψωμί,χαλβά,ελιές...).Επειδή όμως με αυτά είναι αδύνατον να θρέψω το...λόχο  μου(που αυτή τη μέρα ο πειρασμός τους βάζει να πεινάνε περισσότερο από τις υπόλοιπες), συνηθίζω την Καθαρά Δευτέρα να φτιάχνω...ταχινόσουπα


Η συνταγή είναι αγιορείτικη(μεγάλη ιστορία πως βρέθηκε στα χέρια μου) και φυσικά...αλάδωτη...Την ίδια ταχινόσουπα έφαγα και σε μοναστήρι της περιοχής μου, το Μεγάλο Σάββατο, μετά την πρώτη Ανάσταση....
Σε μια μεγάλη κατσαρόλα κόβω πολύ μικρούς κύβους από κολοκυθάκια...

...καρότα...

...κρεμμυδάκια φρέσκα...

...μπόλικο άνηθο ψιλοκομμένο...

...κρεμμύδια ξερά και καρότα λιωμένα στο μπλέντερ(με λίγο νερό)

...μπόλικες πατάτες...

...όσπρια(φασόλια,ρεβίθια...)βρασμένα και λιωμένα στο μπλέντερ(συνήθως βράζω πολλά,τα λιώνω και τα φυλάω στην κατάψυξη σε μερίδες)...

 ...μια-δυο χούφτες ρύζι αναποφλοίωτο...

...αλατάκι,μπαχαρικά(αν σας αρέσουν)...

...νερό...
...και τα αφήνω να σιγοβράσουν ανακατεύοντας από ώρα σε ώρα για να μην κολλήσουν.Όταν έχουν γίνει τα λαχανικά και έχουν χυλώσει(όσο μπορούν να χυλώσουν χωρίς λάδι)ρίχνω 2-3 χούφτες ζυμαρικό(αστεράκι) ...

...κι ενώ αυτό ψήνεται(ανακατεύω συχνά γιατί κολλάει)χτυπάω  2 κουταλιές της σούπας ταχίνι με λίγο χλιαρό νερό ώστε να ασπρίσει...

...προσθέτω το ζουμί 2-3 λεμονιών και χτυπάω ξανά
Κατόπιν παίρνω από τη σούπα που βράζει με την κουτάλα και τη ρίχνω μέσα στο ταχίνι ανακατεύοντας συνεχώς ώστε το ταχίνι να πάρει τη θερμοκρασία της σούπας χωρίς να "κόψει" (ακριβώς όπως αυγοκόβουμε)...
...και τέλος,αφού σβήσω τη φωτιά ρίχνω το ταχίνι μέσα στην κατσαρόλα ανακατεύοντας συνεχώς...
...σκεπάζω την κατσαρόλα και αφήνω την ταχινόσουπα να τραβήξει τα πολλά υγρά.
Τέλος,αφού κρυώσει αρκετά και χυλώσει, ανακατεύω και σερβίρω.

Είναι πολύ νόστιμη.Το μόνο που πρέπει να προσέξετε είναι να μην τη βράσετε ξανά ούτε να τη ζεστάνετε πολύ γιατί τότε το ταχίνι μπορεί να "κόψει".Καλή Σαρακοστή και καλό αγώνα από όποιο μετερίζι είναι ταγμένος ο καθένας.Ας κάνουμε όλοι ό,τι μπορούμε ελπίζοντας τα υπόλοιπα να τα φροντίσει το έλεος του καλού Θεού...







14 σχόλια:

  1. και θα το ξαναπω!!!!λατρευω τις αναρτησεις σου !!!μυριζουν ελλαδα!! δηλαδη το ταχινι παιζει τον ρολο του αυγολεμονου ανα καταλαβα καλα !!!!καλη σαρακοστη και παλι!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ναι,Στέλλα.Δοκίμασε και θα με θυμηθείς...Ή έλα μια βόλτα από Βόλο να σε κεράσω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλή Σαρακοστή κορίτσι μου σε σένα και στο λόχο σου...
    Ταχινόσουπα έχω φάει αλλά όχι με λαχανικά...πολύ νόστιμη φαίνεται και υγιείνη !!!!!
    ΥΓ...έχεις στα σχόλια σου λεκτική επαλήθευση ..νομίζω έτσι το λένε...αν δεν το ξέρεις...
    είναι κουραστικό για κάποιον που θέλει να αφήσει κάποιο σχόλιο ....εγώ την έχω βγάλει...φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλή Σαρακοστή, mia.Αν και είμαι στην αρχή της εκμάθησης θα προσπαθήσω να αλλάξω τις ρυθμίσεις.Μακάρι να τα καταφέρω...Η ταχινόσουπα αξίζει τον κόπο...Καληνύχτα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΚΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ!!!!
    Η ΤΑΧΙΝΟΣΟΥΠΑ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΤΕΛΕΙΑ ΘΑ ΤΗΝ ΔΟΚΙΜΑΣΩ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλημέρααα! Α! λυπάμαι..δεν τρώω ταχινόσουπα με τίποτε!Μόνον οι ταχινόπιτες μου αρεσουν και το κέικ με ταχίνι! Άσε που με τις σούπες δεν τα πάω καλά..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Nena,είμαι σίγουρη πως δεν θα απογοητευτείς...όπως δεν απογοητεύτηκα κι εγώ όταν μου έδωσε τη συνταγή η θεία-Ελευθερία.Καλημέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αχτίδα,καλωσόρισες από την εκδρομή σου.Πήρα κι εγώ αέρα μέσα από την ανάρτησή σου...Καλή μέρα να έχεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καλημέρα...τη σούπα σου θα τη μαγειρέψω αυτές τις μέρες της σαρακοστής.
    Να είσαι καλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Την ταχινόσουπα καθώς και την γλυκειά ταχινόπιτα με καρύδια και σταφίδες την έφτιαχναν και οι δυό γιαγιάδες μου τις μέρες της Σαρακοστής. Ειδικά όσο πλησιάζαμε και προς το Πάσχα. Προσωπικά την ταχινόσουπα δεν την έχω φτιάξει ποτέ, μιας και ξέρω πως οι άντρες μου μάλλον δεν θα την φάνε, αλλά με δελεάζεις πολύ με την πρότασή σου Όστρια :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. dhmhtra,το ίδιο εύχομαι για σένα και την οικογένειά σου...Αν και εμείς από σήμερα μπήκαμε στο χορό των ιώσεων...Καλό απόγευμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. penelope,καλώς ήρθες.Κάνε μια δοκιμή.Πιστεύω πως θα πείσεις και τους πιο επιφυλακτικούς,αφού το ίδιο συνέβη και σε μένα...Χαίρομαι που σε γνωρίζω...έστω κι από μακρυά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. KAΛΩΣ ΣΕ ΒΡΗΚΑ ΟΣΤΡΙΑ!!!
    ΚΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ ΓΙΑ ΣΕΝΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΠΟΥ ΑΓΑΠΑΣ!!
    Η ΣΟΥΠΑ ΣΟΥ ΟΝΕΙΡΟ ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΠΟΥ ΛΑΤΡΕΥΩ ΤΟ ΤΑΧΙΝΙ!!!
    ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΑΙ ΤΟ ΟΜΟΡΦΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Καλώς ήρθες,Λούρδη!Χαίρομαι πολύ που,εκτός από το facebook,θα κάνουμε παρέα και στα blogs.Εκτιμώ πολύ την ανοιχτοσύνη σου..Καλή Σαρακοστή και πάλι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή