Καλώς ορίσατε

Τρίτη 28 Φεβρουαρίου 2012

Γλυκό σοκολάτας εύκολο και νηστίσιμο...

Αποφεύγω να δίνω στα παιδιά μου χρήματα για να πάρουν φαγητό από το κυλικείο του σχολείου,γιατί-εκτός του ότι σπάνια το εμπιστεύομαι-θέλω να μάθουν να είναι υπεύθυνοι για όσα βάζουν στο στομάχι τους αφού  αυτό  έχει, και θα έχει, άμεση σχέση με την υγεία τους,η προάσπιση της οποίας είναι κυρίως έργο δικό τους...Φροντίζω  λοιπόν, να υπάρχει κάτι νόστιμο στο σπίτι ώστε να γλιτώσω τη...γκρίνια και όσο πιο υγιεινό γίνεται για να μην έχω τύψεις ότι τους κάνω κακό(τύψεις που τις κάνει εντονότερες ο...υγιεινιστής  μέχρι το κόκαλο σύζυγός μου).Άλλωστε αυτό έχω συνηθίσει από τότε που ήμουν κι εγώ στα μαθητικά θρανία,τότε που ήταν περιττή πολυτέλεια να ζητήσω από τη μητέρα μου κάτι διαφορετικό από το συνηθισμένο ψωμοτύρι αφού ακόμη κι αυτό ήταν δύσκολο να βρεθεί,πολύ δε περισσότερο να αγοράσω καθημερινά κάτι από το κυλικείο.Έτσι το γλυκό αυτό με βγάζει επάξια από τη δύσκολη θέση αφού είναι σχετικά υγιεινό,πολύ εύγευστο και-το κυριότερο-πανεύκολο...χωρίς,από την άλλη,να είναι και σκέτο ψωμοτύρι...Η συνταγή είναι...απλή...

Σε μια λεκανίτσα βάζω μισό φλιτζάνι του τσαγιού ελαιόλαδο...

...δύο φλυτζάνια του τσαγιού ζάχαρη(μπορείτε να βάλετε και λιγότερη.Συνήθως χρησιμοποιώ μαύρη ζάχαρη,αλλά σήμερα δεν είχα)...
...δύο φλυτζάνια του τσαγιού νερό και τρεις κουταλιές της σούπας ξύδι...
...τρεις κουταλιές της σούπας κακάο...
 ...τρεις κουταλιές της σούπας χαρουπάλευρο...
...ένα κουταλάκι του γλυκού αλάτι,τρεις βανίλιες και δύο κουταλάκια του γλυκού σόδα...
...τρία και μισό φλυτζάνια του τσαγιού αλεύρι για όλες τις χρήσεις...
...τα χτυπάω όλα μαζί,με μπλέντερ χειρός ή και με το χέρι ...
...κι αφού ανακατευτούν καλά,λαδώνω ένα ταψάκι...
...ρίχνω τη ζύμη...

 και το ψήνω στους 175 βαθμούς(κουζίνα γκαζιού)για μια ώρα περίπου.
Αμέσως μόλις βγει από το φούρνο τοποθετώ πάνω του ένα κομμάτι κουβερτούρας...


 ...και το λιώνω σέρνοντας το πάνω στο ζεστό γλυκό.

Τέλος το διακοσμώ...ανάλογα με τις...διαθέσεις μου.

Η βασική συνταγή αυτού του γλυκού περιέχεται στο βιβλίο "Σαρακοστιανά" των Μ.Κοκκίνου και Γ.Κοφινά.Εγώ το τροποποίησα κάπως προς το...υγιεινότερο...Εσείς μπορείτε -και επιβάλλεται θα έλεγα- να προσθέσετε τη δική σας σφραγίδα(η κουμπάρα μου,η Καίτη,μου είπε πως αντικατέστησε το νερό με χυμό πορτοκάλι ,έριξε ψιλοκομμένα μήλα και ήταν καταπληκτικό).Άλλωστε -να το ξαναπούμε-δεν κάνει η συνταγή το μάγειρα,αλλά το ξεπέρασμά της...





7 σχόλια:

  1. TΡΕΧΟΥΝ ΤΑ ΣΑΛΙΑ ΜΟΥ!!!!!!!!!!!!!
    ΤΟ ΧΑΡΟΥΠΑΛΕΥΡΟ ΠΟΥ ΤΟ ΒΡΗΚΕΣ;
    ΚΑΛΟ ΞΗΜΕΡΩΜΑ ΟΣΤΡΙΑ!!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ωραιότατο και εντυπωσιακό...και το καλύτερο....υγιεινό!!!!
    καλησπέρα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλημέρα lourdi.Το χαρουπάλευρο το παίρνω από καταστήματα με βιολογικά προϊόντα.Χαιρετίσματα στην πατρίδα μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλημέρα,mia.Κατάφερα και έβγαλα τη λεκτική αναγνώριση...Είμαι...χαρούμενη που προοδεύω ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σίγουρα θα τη δοκιμάσω, ειδικά αυτή τη περίοδο της νηστείας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλημέρα,Μαίρη.Ευχαριστώ για την επίσκεψη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καλησπέρα!!Φοβερή συνταγή...Επειδή είδα πως είστε του υγιεινού,να σας πω πως έκανα τη διπλή δόση της, με την ίδια ποσότητα ζάχαρης που προτείνετε για μια δόση και ξετρελάθηκαν όλοι... είναι από τα γλυκά που δε χρειάζεται να είναι πολύ γλυκά.. Συγχαρητήρια για το blog σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή