Καλώς ορίσατε

Τετάρτη 27 Ιουνίου 2012

Βαλσαμόλαδο...

Είναι η εποχή του...Από παλιά όλα τα ελληνικά σπίτια είχαν ένα μπουκάλι βαλσαμόλαδο στο σπίτι τους,με το χαρακτηριστικό κόκκινο χρώμα του,το οποίο χρησιμοποιούσαν για την επούλωση πληγών και τραυμάτων αλλά και για μασάζ σε πόνους αρθρώσεων ή πόνους από γρίπη...Όμως εκτός από αυτό, το βαλσαμόλαδο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στις σαλάτες μας,αλλά και για μασάζ σώματος(σε αυτή την περίπτωση μπορείτε να βάλετε μέσα στο βάζο,μαζί με το λάδι και το βαλσαμόχορτο και 2-3 σπυριά λιβάνι)...
Η διαδικασία παρασκευής του είναι απλή...Μαζεύετε το βαλσαμόχορτο ή σπαθόχορτο στα τέλη Μαΐου με αρχές Ιουνίου,ενώ βρίσκεται στην ανθοφορία του(σε μεγάλο υψόμετρο το βότανο ανθίζει αργότερα.Προχθές μάζεψα από τα Χάνια Πηλίου(1200 μέτρα)...)Είναι εύκολο να το αναγνωρίσετε με τα χαρακτηριστικά μικρά θυσανωτά λουλουδάκια του σε έντονο κίτρινο χρώμα...
...κατόπιν κόβετε με ψαλιδάκι τα άνθη, κυρίως, από το βότανο ...
...και τα βάζετε σε γυάλινο βάζο...
...φροντίζετε να γεμίσει το βάζο μέχρι πάνω χωρίς όμως να τα πιέσετε...
...κατόπιν γεμίζετε το βάζο (να σκεπάσει το βότανο)με ελαιόλαδο καλής ποιότητας...

 ...και το αφήνετε σε κάποια θέση στην κουζίνα σας(αν θέλουμε το βαλσαμόλαδο για εξωτερική χρήση μπορούμε να το αφήσουμε στον ήλιο,όμως το λάδι ταγγίζει και γι αυτό καλύτερα-ιδιαίτερα αν το τρώμε-να το αφήσουμε σε χώρο σκιερό),για 40-45 ημέρες ανακατεύοντας από καιρό σε καιρό....
 ...μετά το πέρασμα αυτών των ημερών,στραγγίξτε και φυλάξτε το κόκκινο λάδι σε μέρος σκιερό και χρησιμοποιήστε το ανάλογα με τις ανάγκες σας......

66 σχόλια:

  1. Να ένα φυσικο φάρμακο. Το έχω δει να το βαζουν και σε κηραλοιφη, όπως επισης μου έχουν συστήσει το βαλσαμοχορτο για τον επιχείλιο έρπη που είχα κάποτε.Απο τότε όμως δε μου ξαναεμφανίστηκε και δεν το δοκίμασα.
    Αραγε το αποξηραμένο που πουλάνε τα μαγαζιά με τα βοτανα μπορεί να χρησιμοποιηθεί με τον ίδιο τροπο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπορείς να το χρησιμοποιήσεις και αποξηραμένο με την ίδια αποτελεσματικότητα...Όχι μόνο σα λάδι αλλά και σαν κατάπλασμα(κοπανισμένα φύλλα) σε μώλωπες,εγκαύματα....Καλό βράδυ,Νίκη....

      Διαγραφή
  2. Καλώς σε βρίσκω!Ωραίο μπλογκ!Όσο γι ατο βαλσαμόλαδο...δε γνώριζα οτι είναι τόσο εύκολο στην παρασκευή του!¨εχω ακούσει όμως οτι κάνει θαύματα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς όρισες...Πραγματικά είναι αποτελεσματικό σε πολλές περιπτώσεις...Ευχαριστώ για τα καλά λόγια...Καλό βράδυ εύχομαι....

      Διαγραφή
  3. Κάνει θαύματα το βαλσαμόχορτο!
    φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εσύ σίγουρα θα φτιάχνεις αυτή την εποχή ,Δήμητρα...Πανάκεια αυτό το ταπεινό βότανο...Καλό βράδυ...

      Διαγραφή
  4. Υπέροχη ανάρτηση Μαρία! Μήπως γνωρίζεις άλλες ονομασίες του φυτού;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου,Βαγγελιώ....Το βότανο αυτό το ξέρω σαν βαλσαμόχορτο ή σπαθόχορτο ή βάλσαμο ή περίκη ή χελωνόχορτο ή λειχηνόχορτο ή προδρόμου βότανο...Πάντως το...επίσημο όνομα του είναι Υπερικό το διάτρητο...Πολλά φιλιά....

      Διαγραφή
    2. ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ!ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ ΛΕΓΕΤΑΙ ΚΑΙ ΑΓΟΥΔΟΥΡΑΣ.ΦΙΛΙΑ!

      Διαγραφή
  5. Το ήξερα σαν σπαθόχορτο, το βρίσκεις εύκολα στην εξοχή.
    Αν τα καταφέρω να βρω, θα το δοκιμάσω σίγουρα.
    Δεν το ήξερα ότι είναι αποτελεσματικό για τόσες χρήσεις.
    Φιλάκια ΄Οστρια, ευχαριστούμε...
    καληνύχτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι,είναι χαρακτηριστικό και εύκολο να το ανακαλύψεις...Αυτές και άλλες πολλές οι χρήσεις του...Είναι αντιφλεγμονώδες,αιμοστατικό,αντισηπτικό,στυπτικό,αντικαταρροϊκό,αποσυμφορητικό....Καλό βράδυ,Σοφία...

      Διαγραφή
  6. Μαρία μου πολλά μπράβο γιαυτή την ανάρτηση νομίζω απο τα χρήσιμα φυσικά "γιατρικά", η γιαγιά μου το είχε για πάρα πολλές χρήσεις!!!
    Φιλιά πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελένη,αν ξέρεις παραπάνω γράψτα να μάθουμε...Πως το χρησιμοποιούσε η γιαγιά σου;Καλό βράδυ και πολλά φιλιά....

      Διαγραφή
  7. Τι μαθαίνει ο άνθρωπος!
    Ποτέ δεν είδα και ποτέ δεν άκουσα κάτι γιαυτό το χρήσιμο χόρτο!
    Να είσαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό,xristin,μπορώ να σου το υπογράψω...Είμαι μεγάλη πια κι όμως ούτε στιγμή δεν έπαψα να ανακαλύπτω πράγματα που δεν ξέρω...Δοκίμασέ το,αξίζει τον κόπο...Πολλά φιλιά...

      Διαγραφή
  8. ΚΑΛΩΣ ΣΕ ΒΡΗΚΑ ΣΤΟ ΟΜΟΡΦΟ ΣΠΙΤΑΚΙ ΣΟΥ.ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟ ΣΠΑΘΟΧΟΡΤΟ ΚΑΙ ΤΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩ.ΕΜΕΙΣ ΤΩΡΑ ΤΟ ΜΑΖΕΥΟΥΜΕ.ΕΠΙΣΗΣ ΕΚΤΟΣ ΤΟ ΛΑΔΙ ΕΓΩ ΤΟ ΦΤΙΑΧΝΩ ΚΑΙ ΠΟΤΟ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΓΙΑ ΤΟ ΣΤΟΜΑΧΙ.ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Περιμένουμε τη συνταγή για το ποτό...Δεν εννοείς αφέψημα...Καλώς όρισες και καλημέρα...

      Διαγραφή
  9. τέλειο το βρίσκω!! η εποχή τους πέρασε τώρα, δε θα βρω?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. evonita,μπορείς να μαζέψεις ακόμη σε περιοχές με υψόμετρο...Εγώ μάζεψα την Κυριακή...Μπορείς να βρεις και αποξηραμένο...Καλημέρα...

      Διαγραφή
    2. Τέλεια, σε ευχαριστώ πολύ για την καθοδήγηση! :)

      Διαγραφή
  10. να σαι καλα κοριτσι..υπεροχη συνταγη..περπατω επανω στο νοσοκομειο..στο υψος κοντα σαν να τα πηρε το ματι μου..το πρωι σακουλιτσα και ψαλιδι..ειναι πολυ καλο..καλη συνεχεια της ημερας σου..πολλα φιλια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολλά φιλιά κι από εμένα...Θα το χρησιμοποιήσεις σε πολλές περιπτώσεις...είμαι σίγουρη...Καλό απόγευμα εύχομαι...

      Διαγραφή
  11. Τέλειες οι οδηγίες σου!! Δεν το ξέρω το βαλσαμόχορτο αλλά πολύ θα ήθελα να το μάθω!!! Καλή ημέρα να έχεις!! Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι ένα κοινό βότανο,σίγουρα το έχεις συναντήσει...Καλό απόγευμα και πολλά φιλιά...

      Διαγραφή
  12. ΛΟΙΠΟΝ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΑ ΟΤΙ ΚΑΝΕΙ ΤΟΣΟ ΚΑΛΟ!!!!!
    ΓΙΑ ΝΑ ΦΤΙΑΞΟΥΜΕ...
    ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΙΑ!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Έχω ένα μπουκαλάκι από φίλη να πω την αλήθεια και είναι τόσο χαριτωμένο! Όμως ξεχνώ να το χρησιμοποιήσω.
    Είμαι περίεργη αν ο θάμνος στο διπλανό οικόπεδο είναι σπαθόχορτο.
    Θα το φωτογραφίσω να το δεις και να μου πεις. Τα άνθη του όταν έχει, είναι σαν αυτά που δείχνεις.

    Καλό το βαλσαμόλαδο, αχρείαστο να είναι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα,Θαλασσένια μου...Το σπαθόχορτο είναι σχετικά μικρό και δεν γίνεται θάμνος...Περιμένω φωτογραφία...Το βαλσαμόλαδα πάντως αν δεν το χρησιμοποιείς σα φάρμακο κάντο λάδι μασάζ ή ενυδατικό...Είναι καταπληκτικό...Πολλά φιλιά...

      Διαγραφή
  14. Από τα ταπεινά της φύσης, βγαίνουν διαμάντια...σ' ευχαριστούμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι είναι,Μαίρη μου...Έχεις δίκιο...Πολλά φιλιά για καλημέρα...

      Διαγραφή
  15. Kαλως σε βρηκα φιλη Οστρια!!Με το που μπηκα στο σπιτακι σου ,τρελλαθηκα!!Υφαντα,πως να φτιαξης τυρι,εφτιαξα και εγω πολλες φορες,ψωμι με προζυμι,ζωακια,χωριο,ολα αυτα που ονειρευομαι να ζησω,και να φυγω απο την Αθηνα!!Δηλαδη να γινω και εγω αγροτισσα!!Πολυ μου αρεση το σπιτακι σου!Ολο εδω θα ερχομαι!!Σε ευχαριστω για την επισκεψη σου!!Καλο βραδυ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς όρισες,dimi...Εύχομαι να πραγματοποιηθεί το όνειρό σου γιατί πιστεύω πως αυτή είναι η φυσική κατάσταση του ανθρώπου...Ακόμη περισσότερο δε που το αγαπάς...Χαίρομαι που σε γνώρισα....Καλημέρα...

      Διαγραφή
  16. Χρήσιμη ανάρτηση!! Θα δοκιμάσω να φτιάξω αλλά με αποξηραμένο. Δεν είναι εύκολο στην Αθήνα να βρούμε φρέσκο!! Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ίδιο είναι...Καλή επιτυχία,Μάνια,και καλό βράδυ...

      Διαγραφή
    2. δεν ειναι το ιδιο , δεν γινεται σπαθολαδο με αποξηραμενο

      Διαγραφή
  17. Όστρια , καλημέρα γεια χαρά!!!!! χρόνια πολλά για τις μέρες και πολλά συγχαρητήρια για το blog σου!!!Μήπως μπορείς να γράψεις κάτι για το αφέψημα του σπαθόχορτου; έχω ακούσει ότι επειδή είναι χαλαρωτικό και ηρεμιστικό σαν τη βαλεριάνα δεν πρέπει κανείς να το πίνει συχνότερα από 3 φορές την εβδομάδα και να γίνει αρκετή αραίωση 1 κουτ. γλυκού για 300 περ. ml νερού.Ισχύει;Φοίβη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λοιπόν,στα βιβλία που έψαξα αναφέρουν πως το αφέψημα του βαλσαμόχορτου είναι κατά της δυσεντερίας,της κιτρινάδας,των παθήσεων του συκωτιού,των ελκών και των σκουληκιών.Επίσης είναι αποχρεμπτικό και κατά του χρόνιου κατάρρου,κατά της οδυνηρής πέψεως και της ξινίλας.Για αφέψημα βάζουμε τρεις κουταλιές του φυτού σε μισό κιλό νερό να βράσει..Πίνουμε 2-3 φλιτζάνια τη μέρα σαν θεραπευτικό...Δεν αναφέρουν τίποτα για αραίωση...Ίσως πρέπει να το ψάξεις καλύτερα...Πολλά φιλιά...

      Διαγραφή
  18. Στην Χαλκιδική υπάρχει διάσπαρτα άφθονο αλλά έχει μικρότερα άνθη και μυρίζει ελαφρά. Κατάλληλο για ψωρίαση και άλλες δερματικές ασθένειες αλλά και κρέμα προσώπου, κάνει το δέρμα βελούδο.
    Καλό είναι να καταναλώνεται την ίδια χρονιά.
    Καλό Σ/Κ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επίσης και ευχαριστούμε για τις καινούργιες πληροφορίες...Η κρέμα προσώπου γίνεται με το βαλσαμόλαδο;Πολλά φιλιά...

      Διαγραφή
    2. Τώρα με την κρίση, αντί για κρέμα προσώπου βάζεις το βαλσαμόλαδο όπως είναι, κυρίως σε ξηρές επιδερμίδες, αλλιώς το κάνεις μάσκα μια-δυο φορές τη βδομάδα. Μια χρονιά που είχα περίσσευμα δώρισα και στις φίλες μου, μέσα σε βαζάκια από παλιές κρέμες.

      Διαγραφή
    3. Τέλειο!!!Απλό και αποτελεσματικό...Θα το εφαρμόσω και ελπίζω να διαδοθεί σε όλους...Ευχαριστώ πολύ...Ήξερα πως είναι πανάκεια για το σώμα όμως δεν τολμούσα να το βάλω στο πρόσωπο...Καλημέρα...Πολλά φιλιά...

      Διαγραφή
  19. Μπράβο Οστρια για τις χρήσιμες πληροφορίες.Αν βρω θα το φτιάξω και γω!!Αντε σιγφά-σιγά να βρούμε το "ήθος" που χάσαμε!!!!!!Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Θα κρατήσω τη φωτογραφία για όποτε πέσω πάνω του, τέτοια παρασκευάσματα από υλικά της φύσης μπορούν να κάνουν θαύματα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι σίγουρο ότι θα βρεις,Εύα μου...Είναι συχνό βότανο...Πολλά φιλιά σου στέλνω...

      Διαγραφή
    2. υπαχουνβοτανα που μοιαζουν με το βαλσαμο.Και τα βρισκουμε μαζι με το βαλσαμο.Για να μην μαζεψουμε λαθοσ βοτανο ξερετε πωσ τα διακρινουμε;Πριν κοψουμε το βοτανο με το χεριμασ τριβουμε ενα πεταλο του ανθουσ.Αν κοκκινισει το δακτυλο μασ τοτε ειναι βαλσαμο . Αν οχι τοτε δεν ειναι βαλσαμο.Να ειστε ολοι καλα.

      Διαγραφή
  21. Ευχομαι να εχεις καλο μηνα, καλη εβδομαδα και ενα πολυ ομορφο και δροσερο καλοκαιρι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Όστρια μου, κι εγώ ως βαλσαμόχορτο το γνωρίζω και μάλιστα το πρωτογνώρισα, όταν είχα πάθει έγκαυμα και ο γείτονας μου το έφερε σε ένα μπουκαλάκι για να γιάνω, έγινα καλά γρήγορα και το κυριότερο χωρίς σημάδι.Απο τοτε δεν λείπει από το σπίτι μου.Ευχαριστούμε που μοιράζεσαι μαζί μας τόσο χρήσιμες πληροφορίες και με το δικό σου ιδιαίτερο τρόπο.Να είσαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Αρκετά ενδιαφέρον αρθρο!!Να είσαι καλά,ενδιαφέρομαι να φτιάξω και εγώ,μήπως ξέρει κάποιος στα Χανιά Κρήτης σε τι περιοχές το βρίσκουμε??Χριστινα.Κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Καλό είναι να βγάλουμε και κανένα φυτό και να το εχουμε στον κήπο μας, καλού κακού. Γιατί με τις φωτιές και τα ραντίσματα κάποια είδη εξαφανίζονται και το βαλσαμέλαιο το χρειαζόμαστε.
    Συγχαρητήρια για την ανάρτηση, Μαρία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΑΣ ΕΓΩ ΕΧΩ ΒΑΛΕΙ ΣΤΟ ΒΑΖΟ ΜΕ ΛΑΔΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΑ ΠΟΤΕ ΝΤΡΕΠΟΜΑΙ ΤΩΡΑ ΤΟ ΕΧΩ ΔΙΠΛΑ ΣΤΗΝ ΚΟΥΖΙΝΑ ΜΟΥ ΚΑΙ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΤΟ ΔΙΝΩ ΣΗΜΑΣΙΑ ΑΠΟΨΕ ΚΙΟΛΑΣ ΘΑ ΒΑΛΩ ΣΤΟ ΔΑΧΤΥΛΟ ΜΟΥ ΠΟΥ ΠΟΝΑΕΙ ΝΑΣΤΕ ΚΑΛΑ ΦΙΛΗ ΑΠΟ ΚΡΗΤΗ !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Πολύ όμορφη ανάρτηση/αφιέρωμα στο βαλσαμόλαδο.
    Από τότε που το ανακάλυψα και εγώ δεν το έχω αποχωριστεί. Είναι το μόνο που χρησιμοποιούμε σε τραυματισμούς και εγκαύματα και πραγματικά κάνει θαύματα. Δεν ήξερα ότι ενδείκνυται και για μασάζ στις αρθρώσεις. Είναι πολύτιμο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Καλημερα! Εγω το ξερω απο τον πατερα μου που εφτειαχνε καθε χρονο.Φτειαχνω και γω και εχω παντα.Καποτε εβαλα σε μια γιαγια που της επεσε βραστο νερο στα ποδια.......την αλλη μερα με περιμενε στην πορτα του σπιτιου μου ενθουσιασμενη και με ρωτουσε τι ηταν αυτο,.μου φιλουσε τα χερια.Και μενα καποτε που με πονουσε το στομαχι ηπια μια κουταλια και μου περασε αμεσως.Θαυματουργο πραγματι.Στη σερβια μαζευουν και το εχουν για τσαι το χειμωνα.Να σε καλα Οστρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Που θα μπορούσαμε να το βρούμε; Mένω στο Μεσολόγγι και δυστυχώς δεν υπάρχει κάποιο υψόμετρο για να μπορέσω να το βρω... :-(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. εγω βρηκα εξαιρετικης ποιοτητας βαλσαμολαδο και κεραλοιφη εδω:http://www.ricardo.gr/buy/ygeia-kalintika/frontida-soma/diafora/balsamolado-100ml-me-elaiolado-se-mpoukalaki/v/an715885498/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. ΓΕΙΑ ΣΑΣ .ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΑΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΦΥΤΕΨΟΥΜΕ ΣΕ ΓΛΑΣΤΡΑ ΣΤΟ ΜΠΑΛΚΟΝΙ ΜΑΣ ΣΠΟΡΟΥΣ ΑΠΟΞΗΡΑΜΕΝΟ ΒΑΛΣΑΜΟ ΚΑΙ ΠΟΙΑ ΕΠΟΧΗ ΦΥΤΕΥΕΤΑΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Καλημέρα!!!Υποθέτω πως γίνεται...Τώρα αν θα ευδοκιμήσει δεν ξέρω...Δοκιμάστε και βλέπουμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. ξερετε καποιο βοτανο για εμβοεσ αυτιων.ευχαριστω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. αν οι εμβοές είναι από κακή λειτουργία τότε θες βίνκα. αν γενικά υπάρχει πρόβλημα ακοής με εμβοές τότε βράζεις θρούμπι και με ένα βαμβακάκι βάζεις τακτικά στο αυτί. αν χρειάζεσαι περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα βότανα γράψε μου στο ileiostasio@gmail.com. χαρά μου να μοιράζομαι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Καλημέρα!!!!
    ΣΥΓΧΑΡΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΕΛΙΔΑ ΣΟΥ!!!!
    Θέλω να μου πεις αν μπορείς για την ποσότητα που μπορεί να πίνει κάποιος καθημερινά από βαλσαμόλαδο (νομίζω ότι έχω δυσθυμία και ήπια κατάθλιψη και δεν θέλω φάρμακα...!!!) και αν πρέπει να αλλάξει κάτι στην συνταγή φτιάχνοντας το , κάποιος μου είπε ότι αντί για 40 ημέρες αν θέλεις να το πίνεις το αφήνεις μόνο 3 , ΙΣΧΥΕΙ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Καλησπέρα!! Προσπαθώ να φτιαξω κι'γω βαλσαμολαδο αλλά με αποξηραμένο το βότανο και όχι με πολλά ανθακια εχει φύλλα και τα κλαδάκια του.(Έτσι το Αγορασα). Θα είναι εξίσου αποτελεσματικό το λαδακι που θα βγάλω? Εχω ακούσει πως είναι εξαιρετικό για την ψωρίαση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Popi gr συνηθως βαλσαμολαδο γινεται με φρεσκο λουλουδι,αν δεν σου βρισκεται ομως μπορεις να βαλεις το ξερο σε ελαιολαδο μεσα σε καλα κλεισμενο βαζο και να το βαλεις σε μπαιν μαρι σε χαμηλη φωτια για αρκετες ωρες μεχρι να δεις να γινεται κατακοκκινο το λαδι.η να φτιαξεις βαμμα με αλκοολη και σε βαζο σε σκοτεινο χωρο για 1 μηνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Καλημέρα σας. Εφτιαξα το σπαθολαδο αλλά δεν κοκκίνισε καθόλου. Γιατί; Πρέπει να σας πω ομως ότι 1. Έβαλα και τα χλωρά κοτσανακια των λουλουδιών (μου το είπε αυτός που μου τα μάζεψε) και 2. Το έφτιαξα 5-6 μερες αφού μαζεύτηκαν. Ευχαριστω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μήπως δεν ήταν βαλσαμόχορτο, γιατί είναι και κάποιο που τα ανθάκια είναι ίδια με του βαλσαμόχορτου, αλλά τα φύλλα είναι διαφορετικά. Τα φύλλα του βάλσαμου είναι σαν σπαθιά, γι' αυτό το λένε και σπαθόχορτο

      Διαγραφή