Καλώς ορίσατε

Δευτέρα 7 Μαΐου 2012

Τυροκλούρι...η πίτα του κάμπου...



Έτσι λένε στο χωριό μου την υπέροχη-όσο και απλή-αυτή πίτα που την φτιάχνουν όλα τα σπίτια του αντί για τυρόπιτα...Είναι εύγευστη,γίνεται από απλά υλικά-δεν έχει παρά μόνο φύλλα,τυρί φέτα και λάδι-και τρώγεται το ίδιο ευχάριστα όσες μέρες κι αν μείνει-που συνήθως δεν μένει για πολύ.Επίσης μπορεί να γίνει και από τις νοικοκυρές που δεν μπορούν να ανοίξουν φύλλο με ευχέρεια αφού τα φύλλα ανοίγουν και με το χέρι...
Βάζω σε μια λεκάνη 1 κιλό περίπου αλεύρι(για το μεγάλο ταψί της κουζίνας)μαζί με λίγο αλάτι(το πόσο αλάτι θα βάλετε εξαρτάται και από το πόσο αλμυρό είναι το τυρί που θα χρησιμοποιήσετε)...
...το ζυμώνω με νεράκι χλιαρό,ώστε να γίνει ένα ζυμαράκι μαλακό...
...κατόπιν το χωρίζω σε 7 μπαλάκια(η μητέρα μου επιμένει πως πρέπει να είναι απαραίτητα 7)...
...ύστερα λαδώνω το ταψί...
...και ανοίγω το πρώτο φύλλο(αυτό μπορεί να γίνει και με το χέρι αρκεί να επιμείνετε ώστε να ανοίξει τόσο όσο περίπου είναι ο πάτος του ταψιού(και λίγο λιγότερο δεν πειράζει)...
...το στρώνω στο ταψί...
...ρίχνω λαδάκι...
...το απλώνω με το πινέλο(όχι απαραίτητα αλλά κάτι έπρεπε να κάνει και η κόρη μου)...
...και τρίβω πάνω του τυρί φέτα(το πόσο θα βάλετε εξαρτάται από τα γούστα σας)...
...και η  διαδικασία συνεχίζεται με τον ίδιο τρόπο...



...έως ότου τελειώσουν και τα εφτά φύλλα και στο ταψί έχει σχηματιστεί ένα "βουναλάκι"με φύλλα,λάδι και τυρί...
...κι όταν αυτό γίνει διπλώνω τα φύλλα στη μέση...
...και κατόπιν πάλι στη μέση...
...και ύστερα ζυμώνω...
...έως ότου τα φύλλα απλωθούν σε ολόκληρο τον πάτο του ταψιού...
...ρίχνω λάδι...
...και την ψήνω στους 200 βαθμούς(κουζίνα γκαζιού)...
Πριν την κόψετε καλύτερα αφήστε την να κρυώσει...Επίσης δώστε σημασία στο τυρί που θα χρησιμοποιήσετε...Εγώ τη φτιάχνω με τυρί γίδινο που παίρνω από δικό μου άνθρωπο και βρίσκω πως είναι αξεπέραστο...Καλή επιτυχία..

28 σχόλια:

  1. H πρωτοτυπία της...θα κάνει σίγουρα την διαφορά...Μου αρέσουν πολύ οι πίτες!!!!
    Καλημέρα Όστρια..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα,mia,υπέροχη πίτα ...την έκανε συνέχεια η γιαγιάκα μου,την συνεχίζω κι εγώ...Και εύκολη...Φιλιά...

      Διαγραφή
  2. Αυτή την πίτα μου την έμαθε φίλη από την Παναγιά Τρικάλων, μάλιστα αυτή βάζει και λίγο πράσο ψιλοκομμένο.
    Είναι φανταστική!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα,Ξανθή...αυτό το υπογράφω...καταπληκτική πίτα...Φιλιά...

      Διαγραφή
  3. ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ!
    ΔΕΝ ΤΟΝ ΗΞΕΡΑ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ! ΦΥΛΛΟ ΑΝΟΙΓΩ. ΛΕΣ ΝΑ ΤΟΥΣ ΤΗΝ ΚΑΝΩ ΕΤΣΙ; ΦΟΒΑΜΑΙ ΤΟ ΤΕΛΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ....ΔΕΝ ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΟΙ ΦΕΤΕΣ ΕΞΩ;
    ΑΝΤΕ ΦΙΛΑΚΙΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα,Έφη...Είναι πανεύκολο και αξίζει τον κόπο...Κι αν βγει λίγη φέτα ζυμώνεται πάλι ανοίγοντας την πίτα...

      Διαγραφή
  4. ΚΑΛΗΜΕΡΑΑ!!!ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ!!!ΚΑΛΑΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΛΑΤΡΕΨΑΑΑ!!!ΤΡΕΛΛΑΙΝΟΜΑΙ ΓΙΑ ΠΙΤΕΣ !!ΠΑΝΕΥΚΟΛΗ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΘΑ ΤΗΝ ΚΑΝΩ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ !!!ΦΙΛΙΑ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γειά σου,Στέλλα...Χαίρομαι που σου άρεσε...Να μου πεις εντυπώσεις...Πολλά φιλιά κι από εμένα...

      Διαγραφή
  5. Την συνήθιζε η πεθερά μου για πρωτοχρονιάτικη πίτα πε πολλά περισσότερα φύλλα. Το δίπλωμα την έκανε διαφορετική, σαν σφολιάτα!!
    Αγαπημένη η τυρόπιτα φτιαγμένη με διάφορους τρόπους.

    Φιλιά θαλασσένια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλησπέρα,Θαλασσένια...Τελικά ό,τι είναι διαχρονικό δεν περιορίζεται σε έναν τόπο...Αν μπορέσεις να την αναρτήσεις θα ήθελα πολύ να δω πως τη φτιάχνει...Πολλά φιλιά και ευχές...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Τώρα σε λάτρεψα, που έγραψε και η Στέλλα!
    Τι να πω; Απλά είμαι ανάξια να ανοίξω φύλλο τόσο όμορφο, τόσο εύπλαστο και μόνο με νεράκι...:(
    Μόνο που το βλέπω να το αναλύεις και να το δείχνεις εύκολο(?) τρελαίνομαι.
    Ανταλλάσσουμε; (με ό,τι θες)! :)

    Φιλιά σας, και στη μικρή.
    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ζαμπία δεν ξέρω τι να πρωτοδιαλέξω για την ανταλλαγή...Το φύλλο είναι θέμα άσκησης και όχι ταλέντου...Έχω φτιάξει πίτες και πίτες στη ζωή μου!!!!!Το ένα χιλιοστό αν είχα από το ταλέντο σου στη μαγειρική θα έκανα θαύματα...Πολλά φιλιά ...

      Διαγραφή
  8. καλησπέρα και καλή εβδομάδα..φαίνεται νόστιμη..και το χρώμα στο φύλλο μου αρέσει έτσι ξεροψημένη..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα,Δελφινάκι...Και να σκεφτείς πως το προσόν της πιτας αυτής είναι η ακαταμάχητη μυρωδιά όταν ψήνεται και η γεύση της...Πολλά φιλιά...

      Διαγραφή
  9. Καλησπερα Μαρια.Τι μου κανεις τωρα και τη λιγουρευτηκα!!!Θελω να τη φτιαξω,με ετοιμο φυλλο δε γινεται?Φαινεται λουκουμι,καλοφαγωτη,η επομενη,γιατι τωρα που γραφω,σιγουρα θαχει εξαφανιστει!!!!!
    Φιλια πολλα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό να λέγεται...Θα σε λυπήσω αλλά η συγκεκριμένη πίτα δεν γίνεται με έτοιμο φύλλο...Όμως μπορείς να το ανοίξεις με το χέρι απλά,το κάνω κι εγώ συχνά...Πολλά φιλιά,Μαρία...

      Διαγραφή
  10. ΟΣΤΡΙΑ ΜΟΥ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ Η ΠΙΤΑ ΣΟΥ ΚΑΙ.... ΤΟΣΟ ΛΑΧΤΑΡΙΣΤΗ!!!!ΘΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΩ ΜΕ ΤΟ ΦΥΛΛΟ ΑΛΛΑ......
    ΚΑΛΟ ΒΡΑΔΥ!!!ΦΙΛΙΑ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν θέλει τέχνη...Είναι απλή...αλήθεια λέω...Πολλά φιλιά,fotolabida...

      Διαγραφή
  11. Μαράκι και μεις στα Τρίκαλα(προς Περτούλι μεριά) έτσι τη λέμε!!!Τη φτιάχνουμε συχνά στο σπίτι, όταν ζούσε η γιαγιά μου έφτιαχνε γίδινο τυρί και πάντα ότι φτιάχναμε το φτιάχναμε με αυτό!Τώρα δυστυχώς του εμπορίου!!!Πεντανόστιμη είναι όμως!!!Γεια στα χέρια σου!!!
    Φιλιά πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αχ αυτές οι γιαγιάδες μας...Αξέχαστες...μας έχουν σημαδέψει...Δεν πειράζει πάντως...και με τυρί του εμπορίου νόστιμη γίνεται...Πολλά φιλιά,Ελένη μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αυτές οι πίτες ταψιού της πάνω από το αυλάκι Ελλάδας ( :-) )είναι αξεπέραστες! Η συνταγή θα δοκιμαστεί οπωσδήποτε. Θα μπορούσε άραγε να χρησιμοποιηθεί ξινομυζήθρα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Βαγγελιώ,σε αυτό δεν υπάρχει αρμοδιότερος από εσένα να απαντήσει...Δεν τολμώ να πω καν τη γνώμη μου...Απλά αν το δοκιμάσεις πες μας τις εντυπώσεις σου...Πολλά φιλιά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. λοιπον μολις την εκανα και εγινε τελειααα!!!!μπραβο μαρια για την συνταγη!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Μπράβο στη γιαγιάκα μου και στις γυναίκες γενικότερα τις παλιές και άξιες...Χαίρομαι που σου άρεσε φιλενάδα...Πολλά φιλιά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. ΚΑΙ ΜΟΛΙΣ ΤΗΝ ΞΑΝΑΕΚΑΝΑ ΚΑΙ ΕΒΑΛΑ ΚΑΙ ΠΙΠΕΡΙΑ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΣΕ ΚΥΒΑΚΙΑ ΜΕΣΑ !!!ΚΑΙ ΞΑΝΑ ΜΠΡΑΒΟΟ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. fenete toso laxtaristiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!kala lene pos ston topo sas eiste gnostes gia tis pites sas!!!!!!!!!!!!ax me tin proti eukairia 8a tin dokimaso!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς όρισες...Στο θεσσαλικό κάμπο η πίτα και η ικανότητα να τη φτιάχνεις ήταν δείγμα νοικοκυρωσύνης...Καλό απόγευμα,Μακρίνα...

      Διαγραφή